Hlavní obsah

Cink o konci s horskými koly a přestupu na silnici: Sním o Tour v sedle místo u televize

Praha

Celý život zasvětil horskému kolu, posledních osmnáct měsíců trénoval výhradně na biku. Teď českého cyklistu Ondřeje Cinka čeká dramatická změna. Po rozpadu týmu Multivan Merida nemohl najít angažmá. Nakonec ale během dovolené v Thajsku podepsal roční kontrakt se silničním týmem Bahrain Merida, který má garantované starty na elitních závodech.

Foto: facebook Ondřeje Cinka

Ondřej Cink zasvětil život horským kolům, teď sní o Tour de France.

Článek

Jak se ortodoxní biker, který nikdy nemluvil o přestupu na silnici, ocitne v týmu Itala Nibaliho s licencí pro World Tour?

Bylo to velké překvapení i pro mě samotného. První kontakt proběhl hned v září, když se objevily náznaky, že Merida nebude pokračovat s týmem horských kol. Z biků jsem nedostal žádnou odpovídající nabídku, jednání byla složitá, já nechtěl ustupovat ze svých požadavků. A pak přišli lidi z Meridy, že by cestou byl přestup na silnici. Zejména díky jejich přispění jsem tuhle šanci dostal.

Měl jste pochybnosti, jestli je to správný krok?

Moje první reakce byla, že jsem dostal super nabídku, kterou prostě musím využít. Ale když se mi všechno trošku rozleželo v hlavě, tak jsem viděl i druhou stranu. Všechno, co jsem zatím vybudoval, zahodím, a budu začínat prakticky od nuly. Dolehlo na mě, že jsem celý život jezdil prakticky jen na horském kole.

Navíc jste nikdy o přání přestoupit do silniční cyklistiky nemluvil.

Ale byl to můj vzdálený cíl. Nejdřív jsem si chtěl splnit sny na horských kolech, kterými byl titul mistra světa a medaile z olympijských her. Myslím, že jsem se tomu blížil. Postupně jsem se zlepšoval. Ale kontrakt u týmu World Tour představuje obrovskou šanci, která se nedala odmítnout.

Máte představu, jak velký skok vás čeká? Kolik času jste strávil na silničním kole v přípravě v minulých sezónách?

Posledních osmnáct měsíců od změny trenéra a koncepce přípravy jsem na silničce neseděl prakticky vůbec. Všechno se odehrávalo jen na horském kole. Bude to pochopitelně obrovský skok. Budu se muset adaptovat, kompletně změnit trénink. Ale moc se na ty výzvy těším.

Zatím jste jezdil zhruba devadesát minut na maximální výkon jen sám za sebe, teď budete na závodech, kde etapa trvá i šest hodin, což vyžaduje odlišnou strategii i přístup.

Jsem připravený pracovat pro ostatní. Tím si musí projít každý. Silniční cyklistika je týmový sport, to si dobře uvědomuju. Mám smlouvu na rok a chci ukázat, že můžu být pro tým platný. Pokud to zvládnu, tak se snad propracuju do lepší pozice.

Sny z biků zůstaly nenaplněny. S jakými plány vstoupíte do silničního pelotonu?

Jednoznačně je to Tour de France. Myslím, že její absolvování je snem každého cyklisty. Zatím jsem tuhle největší etapovou bitvu sledoval pravidelně jen u televize. Bylo by fantastické ji jednou prožít v sedle.

Znáte někoho z týmu Bahrain Merida?

Nikoho. Všechny závodníky jsem viděl jen v televizi. Hlavně Nibaliho. Uchvátila mě jeho technika a umění ve sjezdech.

I v tomto směru to bude velká změna. Na okruzích pro horská kola se k rychlostem devadesát či sto kilometrů ani nepřibližujete. Nebudete mít zábrany?

Zpočátku asi trošku strach ze sjezdů mít budu. Ale prostě půjde o učení. Měl bych to zvládnout. Nevidím jediný důvod, proč bych měl mít problémy.

Už máte představu, kdy se s týmem setkáte poprvé?

Příští úterý nám začíná třídenní kemp v Chorvatsku, kde budeme testovat materiál a seznamovat se. V prosinci přijde na řadu soustředění, místo ale zatím neznám. V lednu pak představení týmu v Bahrajnu.

Reklama