Hlavní obsah

Janda je prvním českým účastníkem turnaje v Čeladné

PRAHA

Golfový profesionál Jiří Janda má jako první český účastník zajištěn start na turnaji Moravia Silesia Open, který se uskuteční na přelomu července a srpna v severomoravské Čeladné. Start mu umožní divoká karta, kterou dostal od jednoho ze sponzorů turnaje.

Článek

Čtyřicetiletý golfista uzpůsobil startu na turnaji svoji přípravu, během zimy dokonce trénoval v Austrálii a jeho cílem je projít cutem, což se mu povedlo na Czech Open již před patnácti lety.

Janda byl v devadesátých letech účastníkem Challenge Tour a několikrát se mu již tehdy podařilo zasáhnout do velkých golfových turnajů v rámci okruhu European Tour. Po sezoně 2000 sice po roční pauze způsobené zraněním pozměnil golfové aktivity, ale loňská třetí příčka v konečném žebříčku českých profesionálů ho vyprovokovala k tomu, aby se znovu začal připravovat na start mezi elitou.

"Od listopadu jsem všechno podřídil tomu, abych se znovu dostal do formy. Zimní přípravu jsem strávil v Austrálii, golfový trénink ve Španělsku a Itálii, cítím se ve výborné kondici," prohlásil Janda na dnešní tiskové konferenci.

Stejně jako kdysi si bude v Čeladné dávat za cíl účast ve víkendových finálových kolech, přestože evropská špička se od devadesátých let výrazně zkvalitnila. "A především omladila. Dříve bylo běžné, že turnaje vyhrávali hráči výrazně přes čtyřicet let. Teď mladí hráči do průběhu turnajů promlouvají stále výrazněji. Podobné to je i s hřišti, která jsou stále kvalitnější, rychlejší a náročnější," uvedl Janda, o jehož sportovní připravenosti svědčí, že se před rokem zúčastnil na běžkách Engadinského maratonu ve Švýcarsku.

Janda získal kartu nad rámec limitu deseti míst pro české účastníky, o nichž bude rozhodovat Česká golfová federace a o která se budou ucházet přední profesionálové v kvalifikaci. Pět karet pro nejlepší amatéry získají vítěz MMČR dorostenců, nejlepší junior, dva nejlepší z amatérské kvalifikace a jedna bude určena pro pořádající klub. O pět míst se utkají profesionálové.

Reklama