Hlavní obsah

Woodsův efekt: co je jinak?

Necelé dva týdny od autohavárie, které spustila smršť událostí kolem Tigera Woodse, se objevují první čísla, odrážející efekt překotného dění.

Článek

Nejprve to pozitivní pro Woodse a golf: od světové jedničky se zatím odvrátil jediný sponzor, Gatorade, který oznámil, že od příštího roku přestane vyrábět nápoj nesoucí Tigerovo jméno a tvář na etiketě - podle expertů se ale o tom rozhodlo dříve, než skandál vypukl.

Experti na reklamu a marketing se shodují, že ostatní firmy Woodse podrží, a to včetně Nike, která na spojení s Tigerem a golfem vydělává ročně 800 miliónů dolarů. Samotný Woods letos vydělal reklamou v přepočtu 67 miliónu eur, tedy 1,7 miliardy korun, a je pátý rok za sebou nejlépe placeným sportovcem světa.

Vyhledávač Yahoo ohlásil čtvrtinový nárůst zájmu o svůj vyhledávač v souvislosti s Woodsem, o kterého se lidé nyní zajímají víc než svého času o úmrtí Michaela Jacksona. V době psaní tohoto článku uváděl Google počet 28,6 miliónu dokazů při vyhledávání pojmu Tiger Woods.

Woods během týdne klesl na 24. příčku

A negativa? Podle společnosti Nielsen stáhli inzerenti reklamu spojenou s Woodsem z amerických televizních obrazovek - ta poslední, třicetivteřinový spot Gillette, se objevila 29. listopadu, tedy dva dny po autohavárii. Woosovy reklamy kompletně zmizely z víkendových sportovních přenosů, včetně ligy amerického fotbalu NFL.

Podle indexu Davie Brown, který sleduje sílu celebrit v tom, jak jsou schopny přesvědčit zákazníky k nakupování propagovaných věcí, klesl Woods během týdne ze šestého místa na 24. příčku.

Woods má vedle Nike a Gillette smlouvy se společnostmi Accenture, PepsiCo, Tag Heuer, International SA watches nebo Electronic Arts.

Reklama