Hlavní obsah

Tisícovka čísel je pryč. Jizerská 50 táhne i v létě

I když do startu zbývají více než čtyři měsíce a počasí sotva připomíná zimu, na Jizerské 50 se to pořádně žije. Pořadatelé už prodali první tisícovku startovních čísel na slavný maraton v běhu na lyžích a ve srovnání s loňským ročníkem, kdy bylo vůbec poprvé v historii vyprodáno, registrují trojnásobný zájem závodníků.

Foto: jiz50.cz

ilustrační foto

Článek

Jizerská 50 má i pro svůj 45. ročník, který se poběží v termínu 6.-8. ledna 2012, opět ambici vyprodat – a to i přesto, že se pořadatelům podařilo vyjednat navýšení limitu počtu účastníků pro všechny závody. V žádném případě to ale neznamená, že by se vyplatilo s přihláškou počkat.

„Loni jsme se zařadili po bok Vasova běhu, norského Birkebeineru a italské Marcialongy, kde mají pravidelně dlouho dopředu vyprodáno. A protože už mají znovu plno, chceme posbírat zahraniční závodníky, kteří se nestihli na tyto závody přihlásit,“ říká Tomáš Leixner z agentury Mather Activation, která je marketingovým partnerem závodu. „Zájem ze Skandinávie je obrovský – už teď jsme s Nory, Finy a Švédy na polovičních číslech jako za celý loňský ročník. Tamní cestovní kanceláře si už na začátku léta zarezervovaly několik stovek míst.“

Nejvýhodnější startovné, které pro hlavní závod na 50 kilometrů klasicky činí 1 000 Kč, mohou závodníci získat jen do konce září, pak se cena zvýší na 1 400 Kč. Díky akci Doporuč a získej, která má do stopy přivést i nováčky, je ale možné jet zcela zdarma.

Registrace je možná online na http://www.jiz50.cz.

Jizerská 50 roste každým rokem – zatímco v roce 2008 bylo na startu všech závodů celkem 4 680 závodníků, v roce 2010 padla hranice 5 tisíc účastníků a poslední ročník už absolvovalo přes 5 800 běžců. Televizní přenos letos v lednu sledovaly více než 2 miliony diváků z celé Evropy.

Reklama