Hlavní obsah

MS v Liberci: Vesec bude hotový za měsíc, Ještěd za dva a půl

LIBEREC

Na začátku prosince budou hotové sportovní areály pro mistrovství světa v klasickém lyžování 2009 v Liberci-Vesci a na Ještědu. Sportoviště a zázemí pro běžce ve Vesci se dokončí v polovině října, na Ještědu však práce potrvají ještě v listopadu. Firmy tam musejí dostavět hlavní parkoviště pro více než 400 aut a přístupovou cestu, která z něj povede k můstkům. Novinářům to v pátek řekl náměstek libereckého primátora Ondřej Červinka.

Článek

"Ve Vesci se po únorovém Světovém poháru provedly ještě některé důležité úpravy jako například odvodnění. Dodělávaly se tam i poloměry některých zatáček nebo hydroboxy pro zasněžovací systém," dodal Červinka.

Dodatečné práce ve Vesci si podle Červinky vyžádají zhruba 20 miliónů korun navíc. Rozpočet stoupl o přibližně stejnou částku také na Ještědu. Zvýšené náklady pokryli pořadatelé MS díky dotaci ze státního rozpočtu. Výstavba obou areálů si podle Červinky vyžádá okolo 1,25 miliardy korun.

Na ještědské můstky již odborníci položili umělou hmotu a kolem stojí stožáry umělého osvětlení. "V areálu vyvrcholí 4. října večer letní Světový pohár ve skocích na lyžích. O den dříve se na malém můstku představí ženy," uvedla prezidentka organizačního výboru MS Kateřina Neumannová.

Organizační výbor již uzavřel smlouvy

Pořadatelé MS získají od firmy Alpine Pro zhruba 2000 kusů oblečení pro členy organizačního výboru, rozhodčí, techniky a dobrovolníky. "Firma se stala naším oficiální partnerem a za oblečení jí nic neplatíme. Jeho hodnota se pohybuje mezi sedmi až osmi miliony korun," podotkla Neumannová.

Organizační výbor již uzavřel smlouvy o pomoci při MS s 500 dobrovolníky, v databázi jich má přes tisíc. "Máme zajištěný dostatek rozhodčích i techniků," uvedla Neumannová.

Mistrovství světa se v Liberci uskuteční od 17. února do 1. března. Stát na něj uvolnil přes 1,1 miliardy korun. Město Liberec dalo 380 milionů a Liberecký kraj 150 miliónů korun. Asi 400 až 450 miliónů korun utratí pořadatelé během MS a těsně před ním a po něm. Musejí je získat sami například prodejem marketingových práv a vstupenek nebo od sponzorů.

Reklama

Související témata: