Hlavní obsah

Zkusím vytáhnout něco ze svých zkušeností, plánuje Kraus před bitvou skikrosařů

Michal Osoba (Kreischberg)Sport.cz

Začátek sezóny se mu vůbec nepovedl, v obou závodech Světového poháru ve Val Thorens skončil už v kvalifikaci, souboje ve čtveřicích tak zná čtyřicetiletý Tomáš Kraus jen z tréninku. V sobotu od 10:30 čeká dvojnásobného mistra světa kvalifikace na světovém šampionátu v rakouském Kreischbergu.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Skikrosař Tomáš Kraus.

Článek

Je velkou nepříjemností, že jste v obou závodech Světového poháru ve Val Thorens skončil už v kvalifikaci?

Nejsem z toho nadšený, ale zkusím vytáhnout něco ze svých zkušeností, abych to neměl jako hendikep. Měl jsem v minulé sezóně ve Val Thorens asi nejhorší výsledek, letos to bylo podobné. Snad to na mě nezanechalo následky, ale samozřejmě mě ty výsledky netěší. Mám za sebou před mistrovstvím světa dvě jízdy v kvalifikaci, proto se snažím využít možností k tréninku.

Jaké dojmy máte po dvou dnech tréninků z trati v Kreischbergu?

Není tak těžká, rozdíly nebudou velké. Bude důležité trefovat a využít každou překážku ke zrychlení. Trať se postupně vytrvrzuje, sníh je pískový a není úplně kompaktní.

Trať se oproti závodu snowboardkrosařů dost změnila…

Změnili všechno, místo klopené zatáčky je ta druhá odklopená… Bylo třeba trať předělat, původní byla dělaná hodně pro snowboard, my bychom ty skoky přeskakovali, navíc u nás klopené zatáčky pole tolik nerozdělují. Ale jak tam vjely rolby, trať změkla, teď doufáme v nižší teploty přes noc. Zatím je měkká, při tréninku ji prolévali vodou a nějakým ztužovačem, abychom aspoň dvě jízdy odjeli, normálně jich je víc.

Je na trati nějaké kritické místo, které dělá problémy?

Asi dvě nebo tři, kde bude záležet na rychlosti. Pasáž po první klopené zatáčce, pak druhá zatáčka, kde když jede člověk sám, je problém odšlapat a projet ji rychle. Když ale má člověk pak vysokou rychlost, další skok se těžko stahuje. Tady vytvořit trať není lehký. Důležité bude, jak vyjde synchronizace po startu, jsou tam malé nerovnosti, pak první zatáčka. Zkoušeli jsme jezdit s klukama ve čtyřech a docela jsme se tam zmáčkli, tak jsem zvědavý, jak to bude vypadat při závodě. Ale první krok je kvalifikace, ve čtvrtek jsem měl asi třináctý čas v tréninku a cítil se docela dobře.

Pro kvalifikaci máte startovní číslo 19, hraje to roli?

Tady je asi lepší být ze začátku, někdy se stávalo, že trať postupně zrychlovala, což tady asi nehrozí. Spíš bude problém ji udržet stejnou.

Reklama