Hlavní obsah

V Lize mistrů chceme uhrát co nejvíc setů a bodů, říká kouč budějovických volejbalistů Svoboda

Josef PešoutSport.czPrávo

Na dvou frontách účinkují v současné době volejbalisté Jihostroje České Budějovice. „Ale není to pro nás nic nového. Jestli se nemýlím, tak popáté za posledních šest let hrajeme souběžně českou extraligu a prestižní Ligu mistrů,“ podotýká trenér Jan Svoboda v rozhovoru pro Sport.cz.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Jan Svoboda.

Článek

Jak se vám tedy momentálně daří skloubit obě soutěže?

Nijak nás to neovlivňuje. V Lize mistrů jsme na začátku sezóny cestovali do Polska a Černé Hory. Nyní jsme tři týdny na evropské scéně nehráli a budeme Ligu mistrů řešit až počátkem prosince, kdy jedeme autobusem do Paříže.

Jak vidíte šance v Lize mistrů?

Ve skupině jsme zatím nezískali žádné body, takže naše naděje jsou minimální. Ale nejdeme do odvet s tím, že v těch dalších třech kolech je naším cílem postup. Budeme ale bojovat tak, abychom uhráli co nejvíc setů a bodů.

Co říkáte na fakt, že v evropských pohárech jsou stále ve hře tři české celky?

Pro českou extraligu a tím pádem i reprezentaci je to jen dobře. S Ostravou jsme v Lize mistrů a Liberec je v Poháru CEV. Všechny týmy tak sbírají zkušenosti z těžkých zápasů.

Zůstaňme u Jihostroje. Můžete charakterizovat aktuální kádr?

Odešli Jakub Novotný, Pláteník, Rojas a libero Juračka. Tedy většinou hráči nad třiatřicet let a starší. Ale nechybí nám. Jde o generační výměnu a omlazené družstvo předvádí výborné výkony. Mám z toho radost, ale jsem si vědom i toho, že hra mladého celku bude přinášet i takové výkyvy jako při extralize v Liberci, kde jsme ztratili vedení 2:0 na sety a prohráli jsme 2:3. Jádro je ale zdravé.

Jak vypadají budějovické ambice pro extraligu?

Loňské nevydařené finále s Ostravou je už pryč. Před pár dny jsme tento tým porazili 3:0. Teď je důležitá jen probíhající sezóna. Myslím si, že na dvě místa ve finále může pomýšlet až pět vyrovnaných družstev. Vzhledem ke svojí kvalitě na to mají právo. O to víc může být finiš zajímavější.

Reklama

Související témata: