Hlavní obsah

IHT: Módní značky soutěží, kdo oblékne olympijské týmy

NEW YORK

Vedle tradičních výrobců sportovního oblečení, jako jsou Nike a Adidas, oblékne více jak 200 národních týmů, které se zúčastní nadcházejících olympijských her v Pekingu, i množství dalších firem. Módní návrháři vytvořili nesčetné kolekce oblečení, určených pro zahajovací ceremoniál i pro slavnostní zakončení, předávání medailí, ale i pro všední procházky v areálu olympijské vesnice, napsal deník International Herald Tribune.

Článek

Zatímco některé národní týmy, včetně Francie, Itálie, Jižní Afriky a Austrálie, chtějí představit své obleky až 8. srpna na zahájení her, USA se již pochlubily, že jejich reprezentanty obleče firma Polo Ralph Lauren.

"Ralph Lauren je pro nás perfektní volbou a to nejen kvůli svému nadčasovému a stoprocentně americkému vzhledu obleků, ale i proto, že chápe, jak důležitá je přiměřená a důstojná prezentace našich sportovců jako neoficiálních amerických vyslanců na světovém jevišti," prohlásil Norman Bellingham z amerického olympijského výboru.

Ralph Lauren je dodavatel oblečení i na Wimbledonu 

Členové výboru se rozhodli nahradit dřívější méně formální stejnokroje vytvořené pro olympiády z let 2002, 2004 a 2006 kanadskou firmou Roots uhlazeným a konzervativním stylem značky Polo Ralph Lauren, která se nedávno stala i oficiálním dodavatelem oblečení pro tenisový Wimbledon.

Logo firmy - hráč koňského póla - se tak objeví na všech nažehlených košilích, svetrech do véčka, bílých bavlněných šortkách, plátěných teniskách a slunečních brýlích amerických reprezentantů. Olympiáda se stane ideální příležitostí pro představení značek, jako je právě Polo Ralph Lauren, a takzvaný product placement zde podle médií dosáhne takového stupně, jakému filmy či seriály nemohou konkurovat.

Zisk přinese i prodej replik oblečení

"Tyto hry podle odhadů uvidí čtyři miliardy diváků," prohlásil David Lauren, viceprezident a syn zakladatele firmy Polo Ralph Lauren. Podle něj tak společnost získá velký prostor k prezentaci svých výrobků. Další zisky jim přinese prodej replik olympijského oblečení, které se již objevují na trhu.

Podrobnosti o finančním pozadí smluv na ošacení amerického národního výběru ani jedna ze stran nechtěla komentovat. Podle médií ale jde o částku okolo deseti miliónů dolarů (asi 150 miliónů Kč) a obě strany by rády smlouvu prodloužily až do příštích olympijských her v roce 2010 ve Vancouveru, který bude hostit zimní olympiádu, i do dalších letních OH v roce 2012 v Londýně.

Čiňané se představí převážně v Nike

Úspěšnou oděvní "politiku" podle médií provádí především sportovní gigant Nike. Podařilo se mu uzavřít smlouvu s 22 z 28 čínských sportovních federací, a v jejích dresech se tak objeví například čínští zápasníci, pozemní hokejisté, šermíři a lehkoatletičtí závodníci.

Obléknout domácí tým pro tuto olympiádu je skvělá příležitost. Čína, která je už nyní druhým největším odbytištěm výrobků Nike po Spojených státech, představuje ohromný potenciál pro sportovní oblečení a Nike proto doufá, že spolupráce s čínskými týmy pozvedne prodeje ve 300 městech po celé zemi, v nichž vlastní prodejny.

České sportovce na OH v Pekingu oblékne firma OP Prostějov, která vytváří oblečení pro olympioniky už od her v Soulu, konaných v roce 1988. Konkrétní vzhled oblečení na letošní olympiádu ale firma zatím tají. Oděvy budou představeny až 16. července na přehlídce, která bude součástí nominačního pléna sportovců na olympijské hry.

Reklama