Hlavní obsah

Krasobruslař Verner před MS pilně trénoval čtverné skoky

Veronika FeltováSport.cz

Již tento týden se v Los Angeles uskuteční mistrovství světa v krasobruslení. Po nepovedeném lednovém evropském šampionátu změnil Tomáš Verner trénink i brusle. S přípravou je dvaadvacetiletý mistr Evropy z roku 2008 spokojený a věří, že by konečně mohl zaútočit i na medaili ze světového šampionátu.

Foto: Sport Invest

Český krasobruslař Tomáš Verner

Článek

Jak probíhala závěrečná příprava na mistrovství světa?

Přípravu jsem absolvoval tradičně v německém Oberstdorfu. Myslím, že vše proběhlo dobře. Až na rozjíždění nových bot jsem neměl žádné velké potíže, které by mě nějak omezovaly v tréninku. Jsem spokojený.

Změnil jste nějak přípravu po evropském šampionátu?

Ano. Hlavní změnou byla modifikace mého tréninkového procesu tak, abych mohl každý den jezdit jak krátký program, tak i volnou jízdu v jejich celé náplni.

Zařadíte čtverného toeloopa do krátkého programu?

<span>Rozhodnu se až přímo na místě. Uvidím podle situace. Po celou dobu jsem ale variantu s čtverým toeloopem pilně trénoval.</span>

Po ME jste měnil brusle. Říkal jste, že budete jak ve dřevácích. Už jste si na ně zvykl?

<span><span><span>Ty staré už byly hodně rozježděné a měl jsem s nimi problémy. Na nové jsem si už zvykl. Navíc jsem si v nich nechal udělat speciální polstrování, protože mě v místě šněrování tlačily na nárt.</span></span></span>

Kdo je podle vás největším favoritem soutěže?

<span><span>Je jich několik. Na zlatou medaili podle mě může jet hned sedm nebo osm bruslařů. Bude otázka, komu se závod povede nejlépe. Rozhodně si ale myslím, že letošní mistrovství světa bude pro oko diváka zajímavější než kdy jindy. </span></span>

S jakým výsledkem budete spokojený?

<span><span><span>Za poslední tři roky figuruji ve světových statistikách na prvním místě. Mým cílem je udržet se v kontaktu se skupinou těch nejlepších krasobruslařů světa i nadále. Chci předvést takový výkon, který bude hoden zařazení mezi těch několik kandidátů na medaili.</span></span></span>

Reklama