Rubriky:

Ostatní

Kde ubrat kila? Hvězdný český pilot našel řešení

31. ledna 2018 07:30 - Praha

Vloni sahal po titulu šampióna série Red Bull Air Race, až v posledním letu se akrobatický pilot Martin Šonka musel sklonit před Japoncem Jošihidem Murojou. Celou zimu tak mohl se svým týmem vymýšlet, kde poslední setinky chybějící k absolutnímu triumfu dohnat. Pomoc by před startem nového ročníku tento víkend v Abú Zabí mohlo třeba snížení hmotnosti.

 

Roman Vondrouš, ČTK

Ve vzduchu hraje roli každý gram, robustní Šonka je tak proti soupeřům automaticky v nevýhodě. „Jsem v seriálu jeden z nejvyšších a nejtěžších. Když jsem dřív sportoval, měl jsem 92 kilo, teď se v sezóně snažím dostat na 82. Ale to se dva dny před závodem trápím hlady a tým mi nedopřeje ani zákusek,“ usmívá se devětatřicetiletý pilot, jehož konkurenti váží třeba jen okolo 60 kilo.

Šetří i na ponožkách

„Ti naopak nosí těžké chladící vesty, aby se vůbec dostali na minimální váhu, já hledám i ty nejlehčí ponožky, abych ušetřil každý gram,“ krčí rameny.

Na vlastní váze tak Šonka nemá kde ubírat, na letadle ještě rezervy našel. Třeba na nátěru. „Měli jsme krásný barevný kabát, jenže na něj padly čtyři vrstvy laku. Novým nástřikem jsme dvě tři kila ušetřili,“ líčí Šonka před svou pátou sezónou v seriálu.

Ke svému překvapení našel v letadle zařízení, která nejsou úplně nezbytná. „Už jsme mysleli, že tam nic navíc není, ale přesto jsme ještě něco našli,“ pochvaluje si další úsporu.

Nejblíž je Budapešť

Podobně osekával výbavu svého letadla i druhý Čech v seriálu, vloni pátý Petr Kopfstein. „Řešíme každé kilo, protože při přetížení se to násobí. Pět kilo navíc je v zatáčce šedesát, a to už jako bych někoho vezl na klíně,“ přirovnává Kopfstein.

Po víkendovém startu v Abú Zabí má seriál dva a půl měsíce pauzu, než se rozjede naplno ve francouzském Cannes. Čeští fanoušci to ze zatím zveřejněných destinací budou mít nejblíž 23. a 24. června do Budapešti.

Michal Osoba, Právo

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní