Hlavní obsah

Federer nedal Safinovi šanci a je světovou jedničkou

MELBOURNE

První grandslam sezóny v mužské dvouhře vyhrál třiadvacetiletý Švýcar Roger Federer. Ve finále jasně přehrál Rusa Marata Safina 3:0 na sety. Federer se tak stal novou světovou jedničkou.

Článek

Švýcar získal titul na Australian Open poprvé v kariéře. Jeho dosavadním nejlepším výkonem bylo čtvrté kolo. Nedělní duel začali oba tenisté nervózní hrou a o vítězi první sady tak rozhodovala až zkrácená hra. Ve druhé sadě předvedl jistější hru Federer. Safin nebyl podle předvedeného výkonu zcela ve formě. V semifinálovém duelu s Andre Agassim si připsal 33 es a žádnou dvojchybu. V souboji o titul jich však vysekl pět a přímo z podání získal jen tři body.

Federer vyhrál po Wimbledonu svůj druhý titul na turnaji Grand Slamu. V Austrálii hrál bez trenéra a na jeho triumfu má mimo jiné zásluhu i český masér Pavel Kováč. "To je přece parádní začátek sezony, vyhrál jsem Australian Open a stanu se světovou jedničkou. Naplnil jsem si svůj sen, to je nádherné," radoval se Federer v proslovu před diváky.

"Neměl jsem energii. Nohy jsem měl moc unavené," vysvětlil Safin, proč se mu nedařilo. Únavu ze sebe nesetřepal, i když měl před finále dva dny volna, zatímco Federer jen jeden. "Všude jsem ztrácel a proti Rogerovi je potřeba hrát v perfektní kondici. Nehrál jsem proti žádnému joju, on tenis umí," řekl po utkání Safin.

Federer se s Rusem utkal popáté v kariéře a zvýšil své vedení ve vzájemných zápasech na 4:1. Safin ho dokázal porazit pouze na turnaji v Moskvě v roce 2002. Letos na lednovém Hopmanově poháru Safin porazil našeho Jiřího Nováka. I přes neúspěch ve finále je jedno jasné. Loňský rok plný zranění chce Rus nechat za sebou a svým výkonem na Australian Open se mu to povedlo více než dobře. Loni kvůli zraněním vynechal kolem 14 profesionálních turnajů a ve světovém žebříčku se propadl až na 86. místo. Finálová účast v Melbourna Parku by ho měla vynést do první čtyřicítky.

Dvouhra - finále:
Federer (2-Švýc.) vs. Safin (Rus.) 7:6 (7:3), 6:4, 6:2.

Reklama