Hlavní obsah

Vodní slalomáři pojedou poprvé na slané vodě

ATÉNY

Na jednom z nejtěžších a současně nejoriginálnějších umělých kanálů absolvují vodní slalomáři v následujících dnech v dějišti olympijských her letošní první závod SP. V korytu kanálu protéká poprvé slaná voda, kanál je ve tvaru osmičky a navíc se startuje na mostě.

Článek

Kanál ve čtvrti Helliniko má podobný charakter jako trať na minulé olympiádě v Sydney, dominantní je však most, na němž se bude startovat.

Zatímco v Sydney i na hrách v Barceloně byl umělý kanál do tvaru písmene U, Řekové sáhli k originálnímu řešení a vytvořili trať do tvaru osmičky. Diváci tak budou mít jako na dlani závodníky po celou dobu jejich jízdy.

Stále se staví

"Kdo tam najezdí co nejvíce, bude mít výhodu," hlásila po své první únorové návštěvě Atén Štěpánka Hilgertová, která má jako jediná z českých reprezentantů olympijskou jistotu.

"Koryto je podobné tomu v Sydney, jen je někde širší," přidal se její manžel a kouč Luboš Hilgert. Třebaže se v Aténách čile trénuje a organizátory čeká test připravenosti, kolem trati stále jezdí bagry a staví se. "Ale dodělají to," byl si jist kouč reprezentace Jiří Pultera.

Prodělečný areál

Zatímco kanál v Sydney stál čtyři milióny dolarů a ve španělském Seu d'Urgell sedm miliónů dolarů, Řekové museli do kolosální stavby investovat 25 miliónů dolarů.

"V Seu i v Sydney jsou kanály soběstačné i po olympiádě, v Aténách budou proděleční i proto, že jsou tam velmi vysoké provozní náklady," řekl ČTK šéf Českého svazu kanoistiky Jaroslav Pollert. Vodu totiž do kanálu vhánějí čerpadla z blízkého moře.

Sůl nevadí, spíš barva vody

Novinkou pro vodáky je slaná voda, na níž se nikdy na vrcholné akci nejelo. Strach neměli z její chuti, spíš z agresivity vůči očím a z chování pádla i lodi. "Není to tak hrozné," zní z týmu.

"Rozhodně to není na brejličky, snad jen na kapky do očí," řekla Hilgertová. Větší starosti dělá bílá barva zpěněné vody. "Jsou špatně vidět překážky, musí si je zapamatovat," řekl Pultera.

Reklama

Související témata: