Hlavní obsah

Český veslařský svaz se chce ucházet o pořádání MS v roce 2010

PRAHA

Česká republika se bude ucházet o pořádání veslařského mistrovství světa v roce 2010. Pokud Český veslařský svaz se svou kandidaturou, kterou plánuje podat letos na podzim, uspěje, sešla by se v Račicích světová elita tohoto sportu po sedmnácti letech. Areál na Litoměřicku totiž podobnou akci hostil naposledy v roce 1993.

Foto: archiv

Ilustrační foto

Článek

"O dřívější termín jsme se neucházeli, protože dříve než po patnácti letech mistrovství nemůžeme dostat. Rok 2010 je tak celkem reálný," řekl předseda svazu Jiří Kejval.

Kolik protikandidátů bude Česko mít, si ale netroufl odhadnout. "Záleží na letech. Někdy je osm devět kandidátů, jindy dva tři. Ovlivňují to podmínky mezinárodní federace, které jsou například pro nás finančně hodně náročné. Znesnadňují pořádání pro ekonomicky slabší státy," vysvětlil Kejval a potvrdil, že svaz se hodlá pro rok 2009 ucházet i o akademický světový šampionát.

Vstup do Světového poháru není reálný

Vstup České republiky do třídílného Světového poháru naopak podle Kejvala moc reálný není. Jeden závod se totiž vždy koná v Lucernu, druhý v dějiště MS v následující sezoně a volný je tak jen jeden podnik. "Organizace Světového poháru je stejně složitá jako v případě MS, ale pohár je kratší," uvedl Kejval. Navíc v případě, že by se v Račicích uskutečnil šampionát v roce 2010, o rok dříve by se zde tak jel i SP.

Celý projekt pořádání mistrovství podle Kejvala počítá s rozpočtem v řádech desítek milionů korun. "Počítali jsme kolem dvaceti milionů. Záleží ale na tom, co vše do rozpočtu zařadíte. Například ubytování může zajišťovat cestovní kancelář," vysvětlil předseda svazu. Základním předpokladem je poté kladný ekonomický výsledek. "Nemůžeme si dovolit něco dotovat. Musíme získat prostředky pro svoji činnost," zdůraznil.

Že by se to nepodařilo, ale šéf českého veslování strach nemá. Jako příklad uvádí nedávné MS veteránů, které se konalo v Račicích. "Jedná se o organizačně nejsložitější akci, protože se sejde sedm tisíc závodníků a trvá to čtyři dny. Je to obrovská akce, na které jsme vydělali pět milionů, díky kterým jsme rozjeli systém nákupu nových lodí," uvedl Kejval.

Výhodou je kompletní zázemí

Výhodou české kandidatury je i fakt, že v Račicích je připraveno kompletní zázemí a nemusí se vše stavět provizorně jen na daný závod. "Náklady proto nejsou tak velké," řekl Kejval, podle něhož se navíc tamní areál stále zlepšuje. Byly postaveny nové šatny a nyní se budou budovat nové loděnice. "Každý rok je tam velká akce. Jedná se o velký areál, který je skvěle postavený," uvedl Kejval.

Menším problémem je pouze trochu nevábné okolí, hlavně řada komínů nedalekých papíren ve Štětí. "Když přijedou zahraniční závodníci, nevypadá to dobře. Přitom už to není jako dříve, nic tam nesmrdí. V papírnách udělali obrovská ekologická opatření v posledních letech," dodal předseda Českého veslařského svazu.

Reklama

Související témata: