Hlavní obsah

Škodovky po 2. etapě v první desítce

Mistr světa Marcus Grönholm z Finska vede i po druhé etapě Rallye Nový Zéland, která je čtvrtou soutěží letošního ročníku mistrovství světa. Pomohly mu k tomu i technické problémy průběžně druhého Estonce Markka Märtina, který musel kvůli poruše motoru svého Fordu Focus v závěrečné rychlostní zkoušce druhého dne odstoupit.

Foto: internet

Toni Gardemeister s octavií je po prvním dnu Turecké rallye na 10. místě.

Článek

Finský jezdec je v čele s minutovým náskokem před svým kolegou z týmu Peugeot Richardem Burnsem. Třetí je zatím Petter Solberg na Subaru.

Grönholma nezastavila ani kolize ve třinácté rychlostní zkoušce. Převrátil svůj vůz a diváci mu pomáhali vrátit auto zpět na kola. "Vjeli jsme do zatáčky moc rychle a převrátili jsme auto na bok. Naštěstí jsme ho však při tom moc nepoškodili, takže jsme mohli pokračovat. Teď už máme minutový náskok, proto v poslední etapě nemusíme riskovat," liboval si finský jezdec.

Druhá etapa vyšla i jezdcům českého týmu Škoda Motorsport. Především Toni Gardemeister z Finska se zásluhou třetího nejrychlejšího času ve druhé etapě posunul ze třinácté na sedmou příčku a francouzský jezdec Didier Auriol je po druhém dnu osmý.

"Neměli jsme žádný problém s výběrem správných pneumatik na nezpevněnou šotolinu. Proto jsme mohli jet po celý den opravdu nadoraz," pochvaloval si Gardemeister, jemuž k posunu ve výsledkové listině pomohla i penalizace dalšího Fina Tommiho Mäkinena. Ten během průjezdu městečkem Paparoa po skončení desáté erzety překročil povolenou rychlost a záznam na radaru jej stál pětiminutovou penalizaci a pád z pátého místa na deváté.

Gardemeister se v průběžném pořadí dostal i před svého týmového kolegu Auriola, kterého v úvodních rychlostních zkouškách druhého dne trápily technické problémy vozu. "Když jsme se ráno vydali na trať, poznal jsem, že není něco v pořádku. Vůz se choval nepředvídatelně a bylo těžké udržet ho uprostřed trati," svěřil se Francouz v tiskovém sdělení týmu.

Mechanici Škody Motorsport se sice snažili závadu na Škodě Octavii WRC eliminovat hned po prvním zajetí vozu do servisní zóny v Paparoa, k jejímu úplném odstranění však došlo až po výměně centrálního diferenciálu po dvanácté rychlostní zkoušce.

Kromě Märtina ze závodu odstoupil i finský jezdec Harri Rovanperä, který ve čtrnácté rychlostní zkoušce nezvládl svůj vůz Peugeot a vylétl z trati. Problémy měl i Španěl Carlos Sainz, jenž sjel ze silnice do pole. V závodě však pokračuje a je průběžně dvanáctý.

Reklama

Související témata: