Článek
Jeepy už několik desetiletí s úspěchem dobývají evropský trh. V poslední době boduje model vyráběný v italském Melfi nazvaný Compass. Přesně tak, je to auto, které určuje směr – v případě nejnovějšího modelu zachováním jeho jízdních výhod při snížené spotřebě paliva a tím i nižšími emisemi CO2.
Všechno, co čekáte od Jeepu, tento model má – pohon všech kol, skvělé jízdní vlastnosti v terénu, vysokou prostupnost a maximální pohodlí pro řidiče. Přibyl systém Uconnect 5, což je vyspělý infotainment s pětkrát rychlejším procesorem s operačním systémem Android, bezdrátovými funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, interaktivní navigací TomTom, rozpoznáváním přirozeného hlasu a službami Uconnect Services, a dálniční asistent pro autonomní řízení druhé úrovně (L2) – ten prostřednictvím kombinace adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu automaticky upravuje rychlost a trajektorii vozidla.
Komfort řízení umocňuje poslední generace asistenčních systémů ADAC zahrnující rozpoznávání dopravního značení, které čte a zobrazuje na palubce; inteligentní rychlostní asistent udržující automaticky doporučenou rychlost; asistent pozornosti řidiče varující při poklesu pozornosti nebo zjištění mikrospánku nebo automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, které zpomaluje až do úplného zastavení.
Milovníci Jeepů jsou zvyklí na to, že automobil mohou používat stejným způsobem v terénu jako ve městě. V terénu je to neúnavný bojovník, ve městě uhlazený elegán. Označení C-SUV vyjadřuje požadavky uživatelů na tento kombinovaný výkon. Výrobce v modelové řadě Compass vychází těmto požadavkům vstříc a nabízí hned několik verzí: se špičkovou výbavou S; s výbavou Longitude nebo Limited; speciální offroadovou verzi Trailhawk a výroční model 80th Anniversary odkazující na osmdesátileté zkušenosti s výrobou terénních vozidel.
U označení aut Jeep Compass najdete logo 4xe. Můžete ho vidět i na modelu Renegade. Označuje vozidla s pohonem všech čtyř kol a hybridní motorizací. I těžký terén můžete zvládnout v tichosti elektrického pohonu, který střídá úsporný palivový agregát, do města je pak elektromotor přímo ideální.
Model Compass v rámci své řady motorizací představuje také nový zážehový přeplňovaný čtyřválec GSE o objemu 1,3 l s výkonem 130 koní (se šestistupňovou převodovkou a pohonem na předek) a 150 koní (dvouspojkový automat DDCT také s náhonem na předek). Ten doplňuje známé pohony, jako jsou vznětový 1,6 Multijet II s výkonem 130 koní (se šestistupňovou převodovkou a pohonem na předek), čtyřválcový zážehový přeplňovaný motor 1,3 s plug-in hybridní technologií a s výkonem 190 nebo 240 koní (šestistupňový automat a pohon všech kol eAWD).
U verzí 4xe je přeplňovaný motor 1,3 spojen s elektromotorem na zadní nápravě poháněném baterií (11,4 kWh), jež se nabíjí během jízdy nebo z externí elektrické zásuvky. I tady najdeme dvě výkonové úrovně – 130 a 180 koní –, dalších 60 koní produkuje elektromotor. Hnací soustava u verzí Longitude a Limited nabízí celkový výkon 190 koní, u verzí Trailhawk a S pak 240 koní.