Článek
Räikkönen, který má na Alonsa ztrátu 24 bodů, už v minulém závodu ve Francii předvedl skvělou stíhací jízdu. Do konce seriálu zbývá ještě devět závodů a čtyřiadvacetiletý pilot se tak může dostat Španělovi na dohled. "Silverstone nám sedí. Už jsme tady letos jednou testovali a byli jsme dost rychlí. Takže si myslím, že to bude dobrý týden s dobrým koncem. Věřím, že nebudou ani žádné potíže s auty," prohlásil Räikkönen.
Podle odborníků by v minulém závodu Fin vyhrál, kdyby nedostal penalizaci za výměnu motoru a nestartoval do závodu ze třinácté pozice. V kvalifikaci byl třetí, třebaže měl daleko více paliva ve voze než ostatní, v závodu také zajel nejrychlejší kolo. Silverstone je navíc okruh vhodný pro aerodynamické vozy. "A těmi mclareny jsou. Budou silné a ujedou všem. Je to blbé, ale je to tak," mínil Brit Jenson Button ze stáje BAR.
Už před začátkem sezóny Alonso tvrdil, že britská Grand Prix bude jedním z klíčových závodů roku. "Bude to těžký závod, protože mclareny budou silné a my musíme jejich nápor odrazit," prohlásil jezdec Renaultu. Výhodu stříbrných šípů však snižuje skutečnost, že druhý pilot Juan Pablo Montoya ve Francii nedojel a pojede v kvalifikaci jako první. "Chtěl bych alespoň na stupně vítězů," prohlásil Alonso.
Zatímco Španěl, který v Silvestonu nezískal nikdy ani bod, hovořil skromně, jeho parťák v týmu Ital Giancarlo Fisichella byl hodně optimistický. "Budeme silní," tvrdil. "Když jsme tady minulý měsíc testovali, mclareny vypadaly rychle, ale před námi jezdily pouze o malý kousek," vykládal. "Pro Silverstone máme nové motory a v minulosti se nám tady také dařilo," uvedl Ital.
Loni Michael Schumacher šampionátu kraloval, v jedenáctém závodu roku v Silvestonu neměl soupeře a vyhrál podesáté v sezóně. Letos je ale situace jiná a sedminásobný mistr světa se trápí. "Tady se mi vždycky líbilo a ani letos to nebude jiné, ačkoliv nemohu říci, jak se nám bude dařit," řekl závodník Ferrari, který dojel ve Francii třetí. "Mohlo by to být ještě lepší," dodal.
| Průběžné pořadí MS (po 10 z 19 závodů) | |
| 1. Alonso | 69 b. |
| 2. Räikkönen | 45 |
| 3. M. Schumacher | 40 |
| 4. Trulli | 31 |
| 5. Barrichello | 29 |
| 6. Heidfeld | 25 |
| 7. Webber | 22 |
| 8. R. Schumacher | 22 |
| 9. Fisichella | 20 |
| 10. Coulthard | 17 |
| Pohár konstruktérů | |
| 1. Renault | 89 b. |
| 2. McLaren | 71 |
| 3. Ferrari | 69 |
| 4. Toyota | 53 |
| 5. Williams | 47 |
| 6. Red Bull | 22 |
| 7. Sauber | 13 |
| 8. Jordan | 11 |
| 9. Minardi | 7 |
| 10. BAR | 5 |
| SILVERSTONE | |
| Délka okruhu | 5,141 km |
| Délka závodu | 60 kol = 308,355 km |
| Nejrychlejší kolo v závodě | Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004: 1:18,739 = 235,049 km/h. |
| Nejrychlejší kolo v kvalifikaci | Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2004: 1:18,233 = 236,570 km/h. |
| Nejrychlejší závod | Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004: 1:24:42,700 = 218,403 km/h. |
| Vítězové uplynulých tří závodů | |
| 2002 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2003 - Rubens Barrichello, 2004 - Michael Schumacher. | |






