Článek
„Finanční výsledek několikanásobně překonal původní představy a očekávání," musel uznat Král. Zatímco náklady na vrcholnou akci roku dosáhly zhruba 600 miliónů korun, celkové příjmy z prodeje vstupenek, marketingu, podpory z veřejných zdrojů a části cateringu překročily miliardu korun. Pochopitelně, že největší přísun financí zajistil prodej vstupenek, dohromady šampionát navštívilo 741 690 fanoušků, čímž si Česká republika vzala po roce divácký rekord od běloruského Minsku.
„Vyplatilo se, že jsme uplatňovali přísnou rozpočtovou kontrolu a náklady udrželi na plánované úrovni. Na druhé straně tržby z prodeje vstupenek, které tvoří takřka tři čtvrtiny příjmů, byly o čtvrtinu vyšší, než předpokládal rozpočet. Myslím, že se nám podařilo dobře nastavit ceny vstupenek a chci poděkovat v první řadě fanouškům, kteří dokázali, že jsme hokejová země. Jestliže se podle řady odborníků jednalo o nejlépe připravený šampionát v historii, z našeho pohledu šlo jednoznačně o ekonomicky nejúspěšnější šampionát, který jsme pořádali," libuje si Král.
Převážná část vydělaných peněz poputuje na podporu mládeže - na reprezentační i klubové úrovni. „Prostředky budeme čerpat cíleně, prioritně na mládež, a nikoli jednorázově, nýbrž ve střednědobém horizontu. Díky mistrovství světa budeme moci do mládeže investovat dvojnásobek toho, co před několika lety. Nečekaně dobrý výsledek umožní, abychom část výnosů poslali přímo mládežnickým klubům," řekl Král s tím, že svazové výdaje na mládež vzrostly za posledních pět let ze 47 miliónů na 85 miliónů korun.
Více než 1,3 miliardy Kč navíc získaly z mistrovství světa na daních a pojištění státní, krajské a obecní rozpočty. „Veřejné rozpočty podpořily šampionát částkou zhruba 160 miliónů korun, na daních a pojištění získaly osmkrát tolik. Mistrovství potvrdilo, že podpora podobných akcí se při důsledné kontrole nákladů, dobrém marketingu a rozumně nastavených cenách veřejným rozpočtům vyplatí," uvedl Král.