Článek
Narychlo zavedený vyřazovací způsob kvalifikace se Ecclestoneovi nelíbil už před sezonou a dnes mohl své výhrady zopakovat. "To byl nápad (Mezinárodní automobilové federace) FIA," uvedl britský promotér šampionátu. "Když je přimějeme to změnit a shodneme se na tom, tak to můžeme změnit. Nebo když se na tom dohodneme s týmy, dá se to změnit."
Kvalifikace měla přinést více vzruchu na trati, ale místo toho se dnes v jejím závěru v Melbourne proháněly po okruhu pouze dominantní mercedesy. Jejich soupeři boj o pole position vzdali.
Před sezonou odsouhlasily nový systém kvalifikace všechny týmy i FIA, Ecclestone měl ale jinou představu. "Starou kvalifikaci bych nechal být. A tomu, kdo vyhrál předchozí závod, nebo skončil, druhý, třetí až desátý, by se k času z kvalifikace připočetl nějaký čas. Úplně by to proměnilo startovní rošť a minimálně ve dvou třetinách závodu by se pořádně závodilo," uvedl.
První část nové kvalifikace se podle něj osvědčila, když přinesla množství akce na trati, závěr ale nikoli.