Článek
Do závodu vyrážel z druhého místa, jenže hned na startu se před oba monoposty Mercedesu protáhly stroje Ferrari. „Start nám vyšel mega úspěšně. Měl jsme dobrý rytmus, ale pak přišla rudá vlajka, která zastavila závod. Hlavní bylo, že se nikomu nic nestalo," připomínal Sebastian Vettel, pilot Ferrari, děsivý karambol Alonsa.
Po restartu sice Vettel držel první místo, jenže Mercedes se rozhodl pro odvážnou strategii a zbytek závodu odjel na jedněch pneumatikách, zatímco pilot rudého monopostu musel ještě jednou do boxů.
„Ukázali jsme sílu týmu. Šlo o skvělou strategii. Hned na úvod sezóny jsme silní ve všech oblastech," rozplýval se Rosberg a netajil, že krátce po restartu byl nervózní. „Chvíli trvalo, než se naše pneumatiky zahřály na ideální teplotu. Nebyl jsem si jistý, zda šlo o správnou volbu. Ale pak fungovaly skvěle," uznal Rosberg.
Navázal na spanilé tažení ze závěru minulé sezóny, kdy vyhrál tři poslední závody šampionátu. „Jde o ideální začátek. Jsem nadšený z našeho auta, z fungování týmu. Je to vážně neuvěřitelné," rozplýval se Rosberg. „Ale musíme si dát pozor na Rudochy. Obě Ferrari byla velmi blízko. Je třeba zůstat koncentrovaný a udržet si náskok," nabádal Rosberg.
Jeho triumf přivítal i jeden z bossů týmu. „Z hlediska mentální stránky Nico potřeboval porazit týmového kolegu. Dvakrát Hamiltonovi podlehl v boji o titul a musel mít dobrý start, lepší než Lewis. V opačném případě by trpěl. Nyní bude mít dobrou výchozí pozici do dalších závodů," přemítal ředitel Mercedesu Niki Lauda, bývalý fenomenální pilot. „Je to dobré i pro náš tým. Jejich vzájemná řevnivost pomůže i Mercedesu. Čím více rivality, tím lépe," prohlásil Lauda při vidině dalšího závodu v Bahrajnu 3. dubna.