Rubriky:

Běžkyně sobě

Běh se jí stal drogou. Totální vyčerpání ji neskutečně posiluje

16. dubna 2015 11:13 - Praha

Jak lze zvládat tři kočky, psa, rybičky, dítě a k tomu náročný běžecký trénink, který čeká na každou finalistku Women’s Challenge? Lucie Štefanová zřejmě nalezla ten správný recept. Jak sama říká, běh jí mockrát pomohl. Ale pouze u toho to neskončí. Lucie pilně trénuje na svůj první maratón.

 

Archiv Lucie Štefanové

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Co vás přimělo k běhání, jaký byl hlavní důvod?

Běhala má sestra a synovec. Přišlo mi to šíleně trapné a komerční, než jsem se nechala vyhecovat a postavila jsem se na start. Od té doby je to jako droga. Miluji závody a snažím se pokaždé zlepšit čas. Zároveň jsem zjistila, že mě pocit totálního vyčerpání neskutečně psychicky posiluje.

Jak dlouho běháte?

Asi od dvanácti let. Ale měla jsem velmi dlouhé pauzy. Běhám buď denně, nebo vůbec. Teď běhám velmi intenzivně jeden rok.

Johnson & Johnson Women's Challenge je dlouholetý projekt, jehož cílem je podpořit ženy v jejich rozhodnutí začít běhat a splnit si běžeckou výzvu. Je určený všem odhodlaným ženám, bez ohledu na jejich věk a fyzickou kondici.

Co si slibujete od Women's Challenge?

Nechci se závodů pouze zúčastňovat. Chci zaběhnout dobré časy a na to potřebuji trénink na míru a odborné rady. Hlavním důvodem byl můj vzor Miloš Škorpil.

Jaká byla vaše reakce, když jste zjistila, že finále je vaše?

Čekali jsme na výsledky dost dlouho a tak jsem o tom hodně přemýšlela. Když přišel e-mail, že tam jsem, tak jsem byla neskutečně šťastná, ale hned jsem si uvědomila, že mne čeká a nemine můj vysněný maraton. A z toho mám opravdu respekt!

Jak reaguje na vaše sportování rodina, přátelé?

Myslí si, že jsem se zbláznila a že se zničím. Naložila jsem si toho opravdu dost. Zjistila jsem, že mi ke zlepšení velmi pomáhá cvičení TRX a TABATA a tak se snažím chodit ještě pětkrát týdně cvičit.

Nakazila jste někoho svým běháním?

Zatím mám pocit, že spíš odrazuji. Já to mám ale jinak. Mne opravdu nejvíc baví závody. Tréninky běhám se zátěžemi nebo do kopců a je to někdy dost dřina. Jediná osůbka, kterou jsem nakazila, je má čtyřletá dcera. Chce závodit, chodí se mnou cvičit a nejlepším dárkem se staly běžecké boty.

Jaký je váš cíl pro tuto soutěž a další roky?

Chtěla bych zaběhnout maratón za 4:30 a můj další cíl je zaběhnout 10 km za 45 min.

Jak jste spokojená s tréninkem, který vám byl připraven?

Miloš je profesionál, přesně ví, co potřebuji. Takže jsem spokojená.

Je těžké tréninkový plán zvládat?

Na mě je tam příliš volných dní a pohodového běhání. Dostávám zabrat jen v sobotu, kdy mám opravdu dlouhé běhy (15 ‒ 30 km).

Musela jste přizpůsobit jídelníček, denní program, práci, koníčky, bylo to obtížné?

Myslím, že jím hodně zdravě, ale potřebovala bych zhubnout. To mi moc nejde. Já běháním přibírám. Cvičením a během mi roste svalová hmota a tak už mám 7 kg nahoře. Denní program jsem si trochu pozměnila, práci zvládám ‒ při běhu máte spoustu času na přemýšlení a na správná rozhodnutí ‒ a koníčky zvládat musím. Mám totiž doma dvě kočky, jednu divokou kočku, psa, 600l akvárium a svoji milovanou Lucinku.

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce