Rubriky:

Běžkyně sobě

Migréna a běhání? Zkuste se postavit svěráku

3. července 2015 13:20 - Praha

Bolest hlavy, migréna. Kdo nepoznal, nepochopí, když se ocitnete v sevření svěráku bolesti. Studený hadr na hlavu, zákaz vstupu slunce do pokoje, většina noci bez spánku, někteří se nevyhnou ani zvracení. Jde proti tomuto bojovat, zmírnit stav, když jsem běžec, chci běhat?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

"Bohužel jsem zjistila, že tři hodiny po běhání má hlava tepala a uši se rozezvonily, začala jsem kvůli bolesti plakat. Strach, nejistota, co se děje. Vždycky jsem vypila hodně vody, více než osm šálků denně. Nosila jsem během dne klobouk, abych uchránila od slunce můj obličej," svěřila své zážitky Autumn Shultzová pro copmetitor.com.

Zkoušela běhat dříve ráno, později během dne. Snažila se najít cestu, která by ji pomohla od bolesti, nepříjemných stavů, které ji bránily užívat si běh, trénovat.

Intenzivní cvičení může být spouštěčem

"Obávala jsem se, že to mohlo být tím, že jsem neměla dobrou kondici, kardio nikdy nebylo moje silná stránka. Při běhání jsem ale byla naprosto nabuzená. Cítila jsem, že bych mohla pokračovat kilometry daleko, aniž bych byla zvláště unavená, jen si vzít přestávku, když potřebuju vodu nebo popadnout dech. Poté ale hrozné hodiny po zdánlivě dobrém běhu. Jeden výzkum ukázal, že existuje souvislost mezi výkonem a migrénou. Uvědomila jsem si, že nejsem sama," vzpomínala běžkyně.

Podle Migraine Trust, lékařské výzkumné charity v Anglii, sportovci, kteří jsou náchylní k prožívání chronické migrény, mají větší pravděpodobnost spuštění migrény než ti, kteří neběhají. Důvodem je, že intenzivní cvičení může být spouštěčem. Existuje mnoho příčin pro bolest hlavy, ale je i pár jednoduchých triků, kterými se můžeme bolesti hlavy vyhnout. Snad.

• Pijte hodně vody před vyběhnutím. Možná se to může zdát nemožné, ale je snadné zapomenout láhev sebou, pijte i po doběhnutí, abyste se vyhnuli negativnímu dopadu. Správná hydratace často znamená rozdíl mezi vysilující bolestí a zdravým cvičením.

• Nestresujte se, uvolněte se při běhání. Krevní cévy v našich hlavách se šíří a natahují nervová zakončení, což způsobuje intenzivní bolest. Strečink před a po tréninku umožňuje, aby se tělo pomalu zahřálo, zklidnilo. Berte toto jako prevenci, což umožní srdci a cévám se roztáhnout bez bolesti.

• Vezměte si něco protizánětlivého, třeba ibuprofen. I když není dobrý nápad brát tuto pilulku pravidelně, může jeden prášek pomoci jako prevence migrény. Pokud máte potřebu brát toto před každým tréninkem, konzultujete vše se svým lékařem, on vám může pomoci a říci co a jak!

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce