Rubriky:

Ladíme

Živě

Sociální sítě škodí vašim výkonům! Hlavně, když na ně nejste zvyklí

15. března 2019 10:59 - Praha

Twitter, Instagram, Facebook, to všechno jsou sice příjemná a někdy dokonce i užitečná vlákna našich sociálních sítí, není je ale dobré spřádat dlouho do noci. Tvrdí to vědci ve své nejnovější studii. Sportovce důrazně upozorňují na to, že jejich noční mobilní aktivita vůbec není dobrá pro jejich atletické výkony.

 

Profimedia.cz

Chytré mobilní telefony, smártfouny se už napevno etablovali v současném životním stylu rozvinutého světa. V ulicích velkých měst je dnes téměř nemožné potkat někoho, kdo by v ruce nedržel svůj telefon a nezíral na jeho obrazovku. Pro mnohé z nás je displej telefonu to poslední, co vidí před usnutím, a to první, na co pohlédnou hned po probuzení.

Světový šampion radí, jak správně regenerovat

Američtí vědci použili reprezentativní vzorek hráčů NBA, aby zkoumali souvislost spánkových návyků s atletickým výkonem. Výzkumníci zaznamenali zajímavou souvislost: Celkové bodové skóre, procento hodů na koš a doskoků bylo menší ve skupině hráčů, kteří tweetovali dlouho do noci.

Zkoumaný vzorek sestával z hráčů NBA s aktivním účtem mezi roky 2009-2016. Pozdně noční aktivita byla definována jako aktivita na sociálních sítích v časech 23:00-7:00.

4 triky, jak ze spánku udělat tu nejlepší regeneraci

Spánek je velmi důležitý pro regeneraci organismu nejen basketbalistů, ale zcela všech, běžce nevyjímaje. Právě spánek totiž zhodnocuje veškerý pot a úsilí podané na dráze, horské pěšině nebo silnici. Spánek je opravdový základ pro regeneraci a zvyšování výkonu. Doposud ale byly výzkumy v této oblasti dosti omezené, protože atleti z pochopitelných důvodů nejsou ochotni podstupovat spánkovou deprivaci před důležitým zápasem nebo atletickým mítinkem.

Doposud tedy není zcela vyzkoumáno, jak přesně nedostatek spánku ovlivní výkony následující den, ale tato studie ukazuje, jak mohou trpět výkony dlouhodobými špatnými spánkovými návyky. Právě porovnání dvou souborů volně přístupných dat ‒ aktivity na sociálních sítích a výkonů při zápasech ‒ dovolilo poodhalit roušku tohoto tajemství.

Vědci ovšem zašli ještě o krok dále a porovnali výkony hráčů, kteří byli na sociálních sítích aktivní dlouho do noci pravidelně, a hráčů, kteří takovou aktivitu projevovali jen nárazově. Zjištění potvrdilo jejich předpoklady, že pravidelní hříšníci už spánkové deprivaci přivykli a měli lepší herní statistiky než hráči, kteří se sociálním sítím dlouho do noci věnovali jen občas.

A co z toho vyplývá pro nás běžce? Odkládejme telefony, tablety, vypínejme televizní přístroje dostatečně dlouhou dobu před ulehnutím a před důležitými závody dodržujme denní režim, na nějž jsme dlouhodobě zvyklí.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


MS v hokeji 2019

83. mistrovství světa v ledním hokeji probíhá od 10. do 26. května 2019. Pořadatelem je Slovensko, jehož národní tým začíná ve skupině A v Košicích. Český tým ve skupině B odehraje první zápas v Bratislavě, kde se právě 26. května odehraje i finále.

Kalendář akcí

Kdykoliv květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2020 únor 2020 březen 2020 duben 2020 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce