Rubriky:

Ladíme

Nejtvrdší závod v Česku se blíží. Vystraší vás?

3. srpna 2016 08:55 - Praha

Obávaný závod pro drsňáky se nezadržitelně blíží a skokanský můstek K120 v Harrachově nepřestává strašit. Nejlépe lze na čtyřsetmetrový sprint do prudkého kopce Red Bull 400 natrénovat právě v Krkonoších, ne každý to má ale zrovna za humny. Běžcům z rovin není osud zrovna příznivě nakloněn, situace však není neřešitelná. Trénovat i bez jakýchkoli pomůcek je možné i na takovéto extrémy. Podívejte se jak.

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Už třetí ročník harrachovského závodu proběhne v polovině srpna, v sobotu 13. Těšit se můžete na stoupání až 37 %, takže je jasné, že přípravu není radno podceňovat. My jsme pro vás s profesionály připravili několik tipů na cviky, kterým se můžete věnovat kdekoli a kdykoli, byť byste k přípravě žádné kopce v okolí neměli.

Příklad jednoduchého intenzivního tréninku
1. Výskoky z výpadu
2. Přeskakované výpady
3. Vysoká kolena
4. Výskoky z podřepu
5. Horolezec
Dáme si tři kolečka těchto pěti cviků. Každý cvik 30 vteřin, 10 vteřin pauza. Na konci kolečka 1 minuta pauza.

„Je to časově nenáročný trénink na čtvrthodinku, ale nohy vám po něm shoří! Pokud by to někomu nestačilo, může si dát verzi tabata ‒ přeskakované výpady v 8 bezprostředně navazujících intervalech 20 vteřin naplno, 10 vteřin odpočinek," doplňuje s úsměvem trenér Dan Chmelík.

Podívat se můžete také na video z oficiálního přípravného tréninku, který organizátor závodu spouští dva měsíce před samotným závodem ve spolupráci se svým partnerem FreshKruháč.cz. Hodinový trénink zahrnuje rozehřátí, intervaly do kopců a schodů, kruhový trénink, tabatu i závěrečný strečink. Je toho hodně, co je třeba pro svoje tělo udělat, aby zvládlo extrémní akci, ale věřte, že se námaha vyplatí.

Z účastníků akce leje pot hned po prvních minutách a už ve druhé půlce prosí ‒ někteří skutečně na kolenou ‒ svého trenéra za ulehčení tréninku. Ten zůstává neoblomný a hvizd jeho píšťalky nekompromisně udává tempo střídání jednotlivých cviků. Ještě po skončení, kdy se už cvičenci bezvládně válí v trávě parku v Podviní a občerstvují se energetickým nápojem, je slyšet brblání a temné výhružky na adresu trenéra. Příště ale přijdou zas. Vědí, že to koneckonců dělají pro sebe. A jak jste na tom vy? Troufnete si 13. srpna vyběhnout?

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce