Rubriky:

Ladíme

On/Off ‒ rychlý, těžký, kvalitní trénink

31. prosince 2017 08:03 - Praha

Je jasné, že zima nejspíš není nejlepší období pro rychlostní tréninky a počasí i tréninkový plán nabádají spíše k pomalým a dlouhým kilometrům. Přesto bychom neměli úplně zanedbávat ani tu rychlost. Těžko se nabývá, lehko se ztrácívá. Abychom ji přes zimu neztratili úplně, můžeme svá rychlá svalová vlákna poškádlit jednoduše vypadajícím tréninkem z Kanady.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Ať už běháte zatím jen „kratší" tratě typu desítek a podobně, nebo patříte mezi ostřílené maratonce, tento trénink je pro vás vhodný. Později budete na stopkách s povděkem sledovat, jak zrychlil váš krok ‒ ještě lépe než Zaječická hořká. Nejvhodnější je samozřejmě atletický ovál, pokud máte po ruce něco takového navíc ve vyhřívané hale, dobře vám tak!

TRÉNINK je jednoduchý
On (zapnuto, autor patrně myslel forsáž) 800 metrů v tempu 3-5 km
Off (vypnuto) 400 metrů v tempu 10 km
4-6 opakování

Osmistovky bychom měli běhat velmi rychle, zhruba v tempu, jakým závodíte na 3-5kilometrových tratích. Čtyřstovky jsou volnější, ale nejde o úplné vypuštění, spíše zpomalení na vaše tempo desítky. Důležité je přecházet plynule mezi jednotlivými fázemi, žádný odpočinek, zastavování. Tělo tak musí pracovat i během „odpočinkové" čtyřstovky, což má blahodárné účinky na rezistenci vůči pociťované námaze ‒ a samozřejmě na rychlost. Klíčové je neběžet 800 příliš rychle a 400 příliš pomalu.

Zkusit můžete i naše BLESKOVKY!

Vytrvalci (půlmaraton, maraton) by měli zvládnout šest opakování. Běžci na kratší distance vystačí se čtyřmi. On/Off může být příkladem krátkého, rychlého, kvalitního tréninku, ale ještě lepší je, když představuje jen začátek další práce. S tréninky vysoké kvality (náročnosti) to, hlavně přes zimu, nepřehánějte. Dva za týden úplně stačí.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce