Rubriky:

Radíme

Jak se připravit na rychlou smrt? Pár minut, které vám změní život

22. července 2017 08:08 - Praha

Nejde o žádný maratón, ale síly vám stejně RedBull 400 vezme. Na to si klidně vsaďte. Výběh na skokanský můstek v Harrachově má své kouzlo, které vás ale může zničit. Do závodu, který se běží 12. srpna, zbývají tři týdny. Jak naladit trénink, stravu, taktiku na hodinu H? „Kousnete se a běžte co nejrychleji,“ řekl v rozhovoru pro Sport.cz trenér a běžec Jakub Bína.

 

Red Bull Content Pool

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jak trénovat tři týdny před závodem?

To je čas, kdy se dá ještě trochu natrénovat, takže pokud budete makat 6x týdně schody, určitě se dostaví zlepšení. Určitě bych jel dvakrát dvě fáze v týdnu. Ráno objem a večer sprint. Po dvou fázích bych vždy volil den volna a dal tělu hodně vitaminů a minerálů. Také bych zařadil ledování, a to hlavně v dny tréninku. Pokud zvolíte jeden trénink denně, soustředil bych se na trénink sprinty vs. výdrž.

Čas se posunul, jak ladit trénink dva týdny před výběhem můstku?

Za dva týdny toho už člověk opravdu moc nenatrénuje, takže je dobré, aby trénoval v podstatě jen týden. Pokud bych měl jen týden, vydal bych se přímo na kopec a ten bych se snažil osahat, už bych ale netrénoval jako blázen.

A pár dnů před závodem?

Pokud máte pouze pár dnů, tak bych se snažil odpočívat, a ne už něco na poslední chvilku vymýšlet.

Máme 24 hodin před startem, jak byste řešil stravu?

Volte pouze jídlo, které znáte, platí to vždy a všude před každým závodem, protože to nejhorší, co můžete udělat, je vymýšlet něco na poslední chvilku. Dejte si tedy něco, po čem je vám dobře a cítíte se plný energie. Volte jídlo, které je dobře stravitelné, takže ryby, rýže, zelenina atd.

Už stojíme na startu, jakou zvolit strategii na 400 metrů?

Pokud dáváte tento můstek poprvé, tak si hlavně nemyslete, že celý začátek urvete. Prvních 100 metrů dejte sprint na 80-90 procent, pak zvolněte a část 100-230 metrů jeďte spíše v krocích a snažte se nepadnout. Pokud tohle zvládnete, zapomeňte na vše, co vám říká hlava a běžte! Makejte, protože do cíle už je to kousek. Pokud budete déle na kopci, tak vám to nepomůže ani k rychlejšímu času a ani vás to nebude méně bolet, protože nohy vás nepřestanou bolet ještě další hodinu, takže ještě jednou: kousnete se a běžte co nejrychleji.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce