Hlavní obsah

Nákupní vřava před osmifinále! Budapešť čeká velký nájezd českých fandů

Praha

Jako za starých časů. Vstupenky jdou na dračku. Takřka bez omezení. Nedělní osmifinálový zápas mistrovství Evropy mezi českými fotbalisty a Nizozemskem v Budapešti může být vyprodaný. V Maďarsku tomu nic nebrání. A o lístky je mezi fanoušky obrovský zájem.

Foto: Bernadett Szabo, ČTK/AP

Zaplněnou Puskas Arenu v Budapešti poznali během ME i fotbalisté Portugalska.

Článek
Fotogalerie

Nastala pořádná nákupní vřava. Ale asi není divu. EURO je rázem pro české fandy na dosah. V nedaleké okouzlující metropoli na Dunaji. A česká účast je zaručena. Atraktivní soupeř také.

Reprezentační fanklub už s ohledem na velký zájem musel s předstihem zastavit systém žádostí o speciální kódy, které jsou potřeba při nákupu vstupenek v předprodeji. Ale nic nemusí být ztraceno.

Zájemci ještě mohou získat lístky v běžném prodeji pro veřejnost, jejich přesný počet ale Fotbalová asociace ČR nezná. Jisté je, že národní tým budou v Budapešti, kde může být stadion jako jediný na ME zcela vyprodaný, podporovat tisíce příznivců.

EURO 2021

Mistrovství Evropy ve fotbale, jež se původně mělo hrát již před rokem, začíná 11. června a končí 11. července. EURO hostí jedenáct zemí, Česká fotbalová reprezentace postoupila ze skupiny z třetího místa a v osmifinále přehrála Nizozemsko. Finále šampionátu se hraje v legendárním Wembley.

V první vlně prodeje mohou získat vstupenky členové reprezentačního fanklubu, kteří mohou od čtvrtečního poledne nakupovat v předprodeji na portálu www.euro2020.com/tickets. Potřebují k tomu speciální přístupový kód, ke kterému se mohli dostat po vyplnění příslušné listiny na webu fanklubu.

"Zájem o vstupenky je tak velký, že fanklub musel s předstihem zastavit systém žádostí o speciální kódy. Ty začnou fanoušci postupně dostávat ve čtvrtek po poledni a následně s nimi na internetových stránkách UEFA nakoupí vstupenky. Na jeden kód mohou koupit až čtyři lístky," uvedla FAČR v tiskové zprávě.

Po předprodeji pro členy fanklubu začne na ticketingovém portálu UEFA prodej i pro veřejnost, ke kterému nebude potřeba speciální kód. "Nicméně FAČR neví, kolik vstupenek bude pro české fanoušky přesně k dispozici, protože exkluzivním prodejcem lístků je přímo UEFA jako pořadatel šampionátu. FAČR a fanklub slouží v tomto případě pouze jako servisní a informační kanál," uvedla asociace.

"Podle našich informací by se ještě měly nějaké lístky pro naše fanoušky uvolnit. Přesnou informaci o počtu vstupenek pro české fanoušky ale nemáme. Čísla zná UEFA, my do nich přístup nemáme," řekl novinářům mluvčí reprezentace Petr Šedivý.

"Jisté je, že v Budapešti budou český tým podporovat tisíce českých fanoušků. To bude rozdíl proti základní skupině, protože kvůli přísným koronavirovým opatřením vyrazily do Velké Británie jen stovky příznivců národního týmu," dodala FAČR.

Čeští hráči zatím nevědí, zda se lístky dostanou i k nim a budou moci mít v hledišti své blízké. "Zatím se to řeší. Nějaké informace mohou nastat během dneška nebo zítřka," řekl český obránce Aleš Matějů.

V Budapešti může být jako v jediném z 11 pořadatelských měst při zápasech Eura zaplněn stadion na 100 procent. Kapacita Puskás Arény je přes 60 tisíc míst, na dosavadní tři duely v maďarské metropoli dorazilo pokaždé okolo 55 tisíc fanoušků.

V Maďarsku navíc panují mírnější opatření proti koronaviru. Podle informací na webu UEFA fanouškům k návštěvě utkání postačí negativní PCR test na covid-19, který v čase výkopu nebude starší než 72 hodin, nebo potvrzení o dokončení očkování proti nemoci.

Všechny tři zápasy skupiny odehrál národní tým v Glasgow a Londýně a návštěvu zahraničním příznivcům výrazně komplikovala povinná desetidenní karanténa. Duely sledovali většinou jen Češi žijící v Británii, dorazil například brankář Zdeněk Zlámal, jemuž po sezoně vypršela smlouva v Heart of Midlothian.

Lístky na osmifinále se dají nakupovat ve třech cenových kategoriích od 50 eur (1277 korun) do 185 eur (4724 korun). Utkání v Budapešti má v neděli výkop v 18:00.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Sportcz (@sport.cz_ig)

Reklama