Hlavní obsah

Češi mají jistotu! Když porazí San Marino, druhá liga jim neunikne

Aktualizováno

Co víc si při vší bídě mohli přát... Fotbalová reprezentace už nemůže postoupit na mistrovství světa do Ruska. V závěrečném duelu kvalifikace však má osud ve svých rukou alespoň pokud jde o nasazení do nově chystané Ligy národů. Po sobotě je jasné, že pokud Češi v neděli v Plzni porazí slabé San Marino, což by mělo být automatické, uhájí si účast v druhé lize. Lepší nasazení by jim především mělo dát větší šance pro postup na mistrovství Evropy 2020.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Mužstvo české reprezentace před utkáním s Německem.

Článek

Poslední hmatatelný počin, o který ještě jde. Postup do vyšší divize nově chystané Ligy národů a tím pádem i reálnější šance pro postup na mistrovství Evropy 2020.

Sobotní debakl Maďarska ve Švýcarsku (5:2) přišel české reprezentaci vhod. Podle serveru footballseeding.com patří Jarolímovu týmu na aktuálním žebříčku 24. místo, tedy poslední, které zajišťuje účast v druhé Lize národů.

A jelikož Češi hrají s trpaslíkem ze San Marina, mělo by být automatické, že je již nikdo nepředstihne.

Aktuální rozhraní žebříčku Ligy národů:
Poslední čtyři týmy 2. ligy:
21. Bosna a Hercegovina26 580,21
22. Dánsko26 251,54
23. Turecko25 737,45
24. Česká republika25 327,54
První čtyři týmy 3. ligy:
25. Rumunsko25 257,22
26. Maďarsko24 866,44
27. Skotsko24 861,64
28. Slovinsko24 347,98

Liga národů odstartuje v září 2018 a bude soutěžní variantou dosavadních přípravných zápasů. Los každou ze čtyř lig rozdělí do čtyř skupin. Každý z týmů tak bude mít dva až tři soupeře, s nimiž bude ve dvojutkáních bojovat o prvenství ve skupině. To přinese postup do vyšší ligy, poslední místo naopak přináší sestup. Vítězové skupin první ligy si v červnu 2019 zahrají Final Four.

Nová soutěž organizovaná UEFA zároveň bude dodatečnou kvalifikací na mistrovství Evropy 2020. Každá ze čtyř lig bude mít jedno účastnické místo, o které budou v březnu 2020 bojovat čtyři nejlepší týmy, které si postup nezajistí z běžné kvalifikace.

Reklama

Související témata: