Rubriky:

Ostatní

Podivné jednání pilota letadla, v němž zahynul Sala. Co se stalo v posledních minutách tragického letu?

26. února 2019 12:02 - Praha

Je to už více než měsíc. Přesto tragická nehoda argentinského fotbalisty Emiliana Saly stále hýbe světem. V posledních hodinách se navíc objevily informace popisující poslední okamžiky letadla před pádem. A není to vůbec nic pozitivního. Celou tragédii staví do ještě horšího světla fakt, že jí pravděpodobně šlo zabránit.

 

Uncredited, ČTK/AP

Zahraniční média publikovala zprávu organizace AAIB (Air Accidents Investigation Branch) zabývající se leteckými katastrofami o tom, jak probíhaly poslední minuty nešťastného letu Emiliana Saly, který byl na cestě z Francie do Walesu, kde měl hrát za svůj nový tým Cardiff.

Letadlo, ve kterém kromě osmadvacetiletého fotbalisty zahynul i pilot David Ibbotson, bylo nalezeno rozbité na tři kusy. Za celou nehodou stojí podle vyšetřovatelů podivné pilotovo chování.

Letadlo, ve kterém letěl fotbalista Sala

AAIB, ČTK/AP

Už dříve vyšlo najevo, že Ibbotson neměl licenci pro provozování komerčních letů, tudíž nemohl převážet osoby za peníze. Letecké neštěstí navíc s největší pravděpodobností zavinily jeho pilotní chyby. Co se tedy přesně stalo?

Ibbotson podle vyšetřovatelů s letadlem v posledních minutách hned čtyřikrát prudce klesl. Podle dispečerů svůj manévr odůvodnil špatnou viditelností.

Čtvrtý prudký sestup rychlostí 145 kilometrů za hodinu zahájil patnáct sekund před nárazem. „Poslední kontakt s letadlem dispečeři navázali ve 20:12, když pilot žádal o pokles do nižší letové hladiny. Naposledy byl letoun lokalizován ve 20:13. Vrak byl objeven asi 30 metrů od poslední známé pozice,“ píše se v oficiální zprávě vyšetřovatelů.

Záchranáři uvažují o vyzvednutí vraku letadla.

Twitter

Pilot ani fotbalista neměli šanci na záchranu, i kdyby první náraz na hladinu přežili. Letadlo šlo ke dnu už po zhruba 30 sekundách. Tím však nejasnosti okolo celé tragédie nekončí. Nadále zůstává nejasné, proč pilot měnil během letu několikrát směr. Vyšetřování tak bude pokračovat.

Samotné letadlo mělo veškeré dokumenty potvrzující, že jeho technický stav je v pořádku. Poslední rozsáhlá technická kontrola na něm byla provedena 30. listopadu loňského roku a letadlo bylo schváleno k dalšímu provozu.

„Ve 20:15 se v dané oblasti vyskytovaly silné přeháňky, letoun však byl po technické stránce dobře vybaven proti možné námraze i pro let v noci,“ píše se dále v oficiální zprávě AAIB.

Salovo tělo bylo spolu s vrakem objeveno až 7. února, pilotovy ostatky zatím nebyly nalezeny.

pan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní