Rubriky:

Ostatní

Bývalý činovník FIFA dostal od televizí úplatek 15 miliónů dolarů

16. listopadu 2017 09:54 - New York

Televizní společnosti Grupo Televisa, Globo a Fox Sports vyplatily členovi vedení FIFA na úplatcích za prodej vysílacích práv 15 miliónů dolarů (asi 326 miliónů korun). Ve výpovědi před soudem v Brooklynu to prohlásil jeden ze svědků v rozsáhlé korupční aféře kolem vedení světového fotbalu.

 

Jan Handrejch, Právo

Bývalý šéf marketingové společnosti Torneos y Competencias Alejandro Burzaco ve výpovědi uvedl, že celou částku dostal v roce 2014 člen výkonného výboru FIFA Julio Humberto Grondona. Někdejší předseda argentinského svazu ve stejném roce zemřel.

Podle Burzaca dostali úplatky také bývalý předseda jihoamerické fotbalové konfederace CONMEBOL a šéf paraguayského svazu Juan Ángel Napout, někdejší předseda peruánské federace Manuel Burga a bývalý šéf brazilského fotbalu José Maria Marin. Napout prý obdržel 5,7 miliónu dolarů, Marin 2,7 a Burga 3,6. Funkcionáři, kteří měli další peníze dostat v budoucnu, obvinění stejně jako televizní stanice odmítli.

Soud provázely dramatické scény. Podle státních zástupců Burga během Burzacovy výpovědi svědkovi výmluvným gestem dvakrát naznačil podříznutí krku. Právní zástupci obviněného funkcionáře to však popřeli s tím, že jejich klient se pouze škrábal na krku.

Burzaco také z přijetí úplatku obvinil argentinského právníka Jorgeho Delhona a dalšího nejmenovaného muže, kterým prý v letech 2011 až 2014 ročně vyplácel každému 500 tisíc dolarů za zprostředkování marketingových a vysílacích práv. Dvaapadesátiletý advokát Delhon jen pár hodin poté spáchal podle médií sebevraždu, když v Buenos Aires skočil pod vlak.

ČTK

Zrušit


Časová osa: Ostatní