Článek

Martin Nečas v juniorské variantě nového národního dresu. Vlevo pasáž z magazínu The Hockey News, který podobu dresů pochválil.
První soutěží, na které se reprezentace představila v nových dresech, byl Hlinka Gretzky Cup, turnaj osmnáctiletých hokejistů, který se hrál v srpnu v Edmontonu a Red Deeru. Nové podoby dresů si všiml také prestižní hokejový magazín The Hockey News.
„Od rozdělení Československa v roce 1993 používal tým České republiky na dresech nový státní znak. A protože obsahovaly státní symbol, bylo složité bojovat s padělky. Nyní mají Češi nového lva, který se mi líbí. Design je atraktivní a obsahuje řadu skrytých významů: například oko lva má tvar ostrova Štvanice, na kterém vznikla první umělá ledová plocha a Češi na něm získali první titul mistrů světa," připomněl pozitivní pohled Český hokej, který byl napsán v rubrice Jersey Hound.
V minulosti se na hrudi reprezentačních dresů objevovala státní vlajka, název státu anebo lev. Velký státní znak byl, jak si ho vybavuje většina fanoušků, ústředním motivem národního dresu posledních 25 let.
Úžasné dresy, zní hlas z Kanady
Zatímco David Pastrňák, Ondřej Pavelec či Petr Mrázek se proti novince vymezili, třeba Martin Nečas, který dres slavnostně představoval, s Patrikem Eliášem měli opačný názor.
Čtenáři Sport.cz se v anketě vyslovili jasně. "Líbí se vám design nových reprezentačních dresů?" Z více než 170 tisíc hlasů bylo 89 procent záporných.
„Dresy vypadají úžasně. Je to dobrá rovnováha mezi moderním vzhledem a silnými klasickými kořeny českého hokeje," řekl naopak Tim Shipton, senior viceprezident společnosti Oilers Entertainment Group, která je majitelem klubu Edmonton Oilers.