Hlavní obsah

Došlo ke zlepšení předjíždění? Räikkönen vidí posun, podle Hamiltona je to stále hrozné

Praha

Před letošní sezonou šampionátu formule 1 došlo k řadě změn v pravidlech. Jedna z největších se uskutečnila v oblasti aerodynamiky. Jejím cílem je zlepšit předjíždění. Splnila svůj účel? Zatímco Kimi Räikkönen si to pochvaluje, úřadující světový šampion Lewis Hamilton žádný posun k lepšímu nevidí.

Foto: Profimedia.cz

Kimi Räikkönen a za ním jeho kolega Antonio Giovinazzi.

Článek

Tvar předního a zadního křídla byl před začátkem letošní sezony formule 1 upraven. Důvod? Tyto změny pravidel v aerodynamice by měly usnadnit jízdu v závěsu a zlepšit předjíždění. Jak se to projevilo v prvních dvou závodech? Podle simulací Mezinárodní automobilové federace (FIA) došlo k nárustu předjíždění o deset procent.

Ross Brawn, sportovní ředitel formule 1, si také myslí, že došlo k posunu. „Změny byly zavedeny, aby zlepšily možnosti jezdců závodit těsně za sebou, a vypadá to, že to funguje,“ pochvaloval si Brawn na webu f1i.com. „Řekl bych, že jsme zatím viděli jen první náznaky, které jsou uspokojivé a které přinesly napínavé závodění hlavně v Bahrajnu.“

Spokojený je i Kimi Räikkönen, podle kterého jet za jiným autem je jednodušší. „Myslím, že je to vyrovnanější,“ prohlásil jezdec Alfy Romeo. „Na výjezdech je to stále náročné, ale ke konci zatáček se můžete dostat blíže. Předjíždění je stále ještě obtížné, ale myslím, že teď máme více příležitostí,“ dodal bývalý světový šampion.

S jeho názorem nesouhlasí pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton. „Jízda za druhým vozem není jiná. Dopad nových pravidel je nulový. Stále je to hrozné,“ řekl jezdec Mercedesu. Tak uvidíme, jak to bude s předjížděním vypadat tento víkend při Velké ceně Číny.

Došlo podle Vás ke zlepšení předjíždění ve formuli 1?
Ano.
72,3 %
Ne.
27,7 %
Celkem hlasovalo 195 čtenářů.

Reklama