Článek
Tvar předního a zadního křídla byl před začátkem letošní sezony formule 1 upraven. Důvod? Tyto změny pravidel v aerodynamice by měly usnadnit jízdu v závěsu a zlepšit předjíždění. Jak se to projevilo v prvních dvou závodech? Podle simulací Mezinárodní automobilové federace (FIA) došlo k nárustu předjíždění o deset procent.
#F1 Kimi Raeikkoenen bestaetigt Neue Aero Regeln wirken https://t.co/9ia5oOma75 pic.twitter.com/1Pvls4FiHs
— Speedweek (@SpeedweekMag) 6. dubna 2019
Ross Brawn, sportovní ředitel formule 1, si také myslí, že došlo k posunu. „Změny byly zavedeny, aby zlepšily možnosti jezdců závodit těsně za sebou, a vypadá to, že to funguje,“ pochvaloval si Brawn na webu f1i.com. „Řekl bych, že jsme zatím viděli jen první náznaky, které jsou uspokojivé a které přinesly napínavé závodění hlavně v Bahrajnu.“
Spokojený je i Kimi Räikkönen, podle kterého jet za jiným autem je jednodušší. „Myslím, že je to vyrovnanější,“ prohlásil jezdec Alfy Romeo. „Na výjezdech je to stále náročné, ale ke konci zatáček se můžete dostat blíže. Předjíždění je stále ještě obtížné, ale myslím, že teď máme více příležitostí,“ dodal bývalý světový šampion.
S jeho názorem nesouhlasí pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton. „Jízda za druhým vozem není jiná. Dopad nových pravidel je nulový. Stále je to hrozné,“ řekl jezdec Mercedesu. Tak uvidíme, jak to bude s předjížděním vypadat tento víkend při Velké ceně Číny.