Článek
Vedení formule 1 se od roku 2021 chystá zavést nová technická pravidla. Slibuje si od nich snadnější předjíždění a dramatičtější závody. Všechny monoposty by měly mít několik standardizovaných dílů, jednodušší motory a širší pneumatiky. Každého fanouška tak zajímá, jak nová auta budou vypadat.
Nejprve bylo zveřejněno několik konceptů, které fanoušky svým vzhledem zaujaly. Avšak před pár měsíci se objevily informace, že původně plánovaný futuristický přístup zmizel a inženýři se hrozí toho, že monoposty budou ošklivé, stejné a v podstatě se budou lišit jen barvou.
Rolling into life 🤩
The 2021 #F1 car model was tested in the wind tunnel and discovered some promising findings 👀 pic.twitter.com/p3qz8bBAMj
— Formula 1 (@F1) August 22, 2019
Teď vedení formule 1 poprvé odhalilo model pro rok 2021. Ten je vyroben přesně tak, jak vypadá současná vývojová verze vozu. Očekává se, že bočnice a zadní křídlo už takhle zůstanou, avšak přední křídlo bude ještě upraveno. Zobrazený model je v padesáti procentní velikosti a jeho obrázky pocházejí z testování, které se uskutečnilo v aerodynamickém tunelu Sauberu.
Formula 1 has revealed exclusive footage of a prospective 2021 Grand Prix car design undergoing testing in the wind tunnel.
While the sport's future regulations shall be set in stone in October, F1 and the FIA have been hard at work for the past twelve https://t.co/xTI2JOORSo pic.twitter.com/O3zw902hDV
— F1 and Coffee (@coffee_f1) August 23, 2019
Cílem je, aby vůz neztratil při jízdě za jiným autem příliš mnoho přítlaku. Monoposty nyní ztrácejí okolo padesáti procent, nově by to mělo být jen pět až deset procent. Podle technického šéfa formule 1 Pata Symondse jsou výsledky zatím více než uspokojivé a týmy jsou o nich informovány.
I've just posted on my #Blog about: F1 - FIRST LOOK: Formula 1’s 2021 car in the wind tunnel https://t.co/WOfLwSrYwZ #BloggersBlast pic.twitter.com/AjtNKRtfZS
— Eastern Motor Sports (@EasternMtrSport) August 22, 2019