Hlavní obsah

Formule na Karlově mostě? Akce Red Bullu vyvolala rozporuplné reakce

Praha

Skvělá reklama pro hlavní město? Nebo zneuctění jedné z nejvýznamnějších českých památek? Rakouská společnost Red Bull natáčela ve středu v ulicích Prahy reklamní spot a na známých místech historického centra se kvůli tomu proháněl monopost formule 1. Jedna ze scén se točila i na Karlově mostě. U části české veřejnosti se akce s pochopením nesetkala, výtek směrem k vedení Prahy zaznělo více.

Formule Red Bullu na Karlově mostěVideo: www.redbull.cz

 
Článek

„Red Bull Racing v Praze! Šílený zážitek," neskrýval nadšení známý český youtuber Jiří Král, který se natáčení, jež proběhlo i na pražských Hradčanech nebo u proslulé kinetické sochy "Hlava Franze Kafky" z dílny Davida Černého v Charvátově ulici, přímo účastnil.

Na sociálních sítích ale od středy u nemalé části veřejnosti rezonuje zcela opačný postoj. Rozhořčení směřuje ve velké míře na vedení Prahy v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem.

Asi největším trnem v oku je pak využití ikonického Karlova mostu, který byl měl být údajně nápojářské společnosti pronajat za cenu pohybující se "jen" v řádech stovek tisíců korun. Na to upozornil třeba známý český režisér Jiří Strach.

Monopost z roku 2011 se pro propagační video projížděl po světoznámé památce tam a zpět několikrát a doprovázel ho vůz štábu.

Rozhořčení obyvatelé i známé osobnosti na sociální síti Twitter pak nenarážejí jen na možné materiální poškození památky, která se navíc kvůli zhoršenému stavu v nadcházejících letech nevyhne rozsáhlejší rekonstrukci, ale rovněž na symbolickou rovinu celé akce.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Red Bull CZ (@redbullcz)

Formule na městské okruhy rozhodně patří, parádní záběry monopostů projíždějících kolem světoznámých památek jsou pro mnohé fandy motorsportu pastvou pro oči. Průlet formule po symbolu Prahy z přelomu 14. a 15. století je podle mnohých ale přece jen něco trochu odlišného.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Jirka Král (@jirkakral)

Přístup ke Karlovu mostu z hlediska dopravy se v průběhu historie několikrát měnil. Od roku 1883 jezdila po mostě koňka, od roku 1905 dokonce elektrická tramvaj. Automobilový provoz na něm skončil v roce 1965, od té doby slouží památka pouze chodcům.

Reklama

Související témata: