Článek
Očekávání byla velká, realita je však jiná. Během prvního předsezónního testování v Barceloně to vypadalo, že v šampionátu budou tři vyrovnané týmy. Druhé testy už ale ukázaly, že Red Bull zaostává, a to se potvrdilo i během prvních závodů. Rakouská stáj byla letos na pódiu zatím jen jednou, a to při GP Číny, kde Max Verstappen skončil třetí.
Přesto poradce týmu Helmut Marko zůstává optimistou a věří, že výrazné zlepšení přijde už v květnu v Barceloně. „Při prvním testu jsme byli hodně optimističtí, že tři týmy si budou hodně konkurovat. Při druhém jsme už však museli zkousnout fakt, že zaostáváme,“ přiznal na webu Formula1.com Marko.
„Máme dva problémy. Výrobce motorů Renault měl určité potíže se spolehlivostí, které zpomalily vývoj a my jsme neudělali takové šasi, jaké bychom měli mít,“ vysvětloval třiasedmdesátiletý Rakušan. „Pracujeme ale ve dne v noci, abychom odstranili naše nedostatky. Věřím, že už v Barceloně učiníme významný krok vpřed,“ prohlásil dále Marko, který však opět začal vyhrožovat, že Red Bull by mohl formuli 1 opustit.
F1 risks losing Red Bull over post-2020 engines, according to Helmut Marko: https://t.co/dn1F9EtdC3 #F1 pic.twitter.com/gZqnQG0Xrd
— Motorsport.com (@Motorsport) 20. dubna 2017
Důvodem jsou motory. Kvůli nim už chtěl Red Bull odejít v minulosti, vše se ale nakonec urovnalo a tým ve formuli 1 setrval. Teď však stáj přišla s novými požadavky a pokud nebudou splněny, tentokrát už slovo dodrží.
„Nejpozději do roku 2021 musí do formule 1 vstoupit nezávislý dodavatel motorů. To je více než nutné,“ hlásá Marko. „Motory musí být jednoduché a hlučné. Nesmí stát více než deset miliónů (dolarů). Je mnoho společností, které by nám je mohly dodávat. Očekávám tedy, že noví vlastníci formule 1 a Mezinárodní automobilová federace FIA do konce letošního roku najdou řešení. Pokud se tak nestane, není naše setrvání ve formuli 1 jisté,“ uzavřel Marko.