Článek
Halo tvoří speciální rámová konstrukce ve tvaru oblouku umístěná kolem kokpitu nad jezdcovou hlavou a v přední části přichycená vzpěrou ke kapotě vozu. Vzdáleně připomíná svatozář, odtud také pochází označení systému (z anglického "halo"). Jeho smyslem je ochrana hlavy pilotů před letícími pneumatikami nebo jinými předměty.
Halo protection system to be introduced for 2018 >> https://t.co/Ot2p7BHrsL #F1 pic.twitter.com/Hj5KUgoAeD
— Formula 1 (@F1) 19. července 2017
Systém byl dříve kritizován zejména kvůli možnému zhoršení viditelnosti, FIA nyní v prohlášení uvedla, že na designu se bude ještě pracovat.
Jednání se poprvé zúčastnilo všech deset týmů, v strategické skupině je jinak zastoupeno pět stájí. A podle médií se devět vyjádřilo proti zavedení systému. Prezident FIA Jean Todt však údajně využil svého práva a Halo prosadil. Definitivní slovo ještě bude mít Světová rada motorsportu.