Hlavní obsah

Jsem vděčný za každou ochranu hlavy navíc, obhajuje Halo Alonso. Palmer a Verstappen jsou proti

Praha

Ochranný systém Halo vyvolává mezi jezdci formule 1 nejrůznější reakce. Zatímco jedni chápou, že chce Mezinárodní automobilová federace (FIA) zvýšit bezpečnost, druzí zavedení novinky kritizují. „Nemůžete zavírat piloty do bubliny,“ zlobí se Jolyon Palmer z Renaultu. „Jsem vděčný za každou ochranu hlavy navíc,“ tvrdí Fernando Alonso z McLarenu.

Foto: Profimedia.cz

Pilot George Russell testuje ochranu kokpitu Halo.

Článek

Od příští sezóny budou mít piloti formule 1 na svém voze novinku, ochranu kokpitu Halo. Někteří jsou silně proti, jiní naopak bezpečnostní systém vítají. Kupodivu jedním z největších kritiků je Jolyon Palmer. Šestadvacetiletý Brit přitom před osmi lety viděl tragickou nehodu Henryho Surteese ve formuli 2, kterého tehdy zabila uvolněná pneumatika.

„Byl jsem těsně před Henrym. Viděl jsem ve zpětných zrcátkách, jak ho zasáhla pneumatika,“ zavzpomínal na webu Crash.net na děsivou událost pilot Renaultu, který i přesto Halo odmítá. „Byl jsem mladý, naivní jezdec. Do té doby jsem si ani nedokázal představit, že se něco takového může stát,“ přiznal. „Osm dalších let jsem závodil, a i když jsem tu havárii tehdy viděl, strach jsem si nepřipouštěl.“

„Nechci být neuctivý. Jen si myslím, že k formulím patří závodění s otevřeným kokpitem. Řešení zavěšení kol se od té doby změnilo. Nemůžete zavírat piloty do bubliny,“ dodává Palmer. Dalším, kdo Halo nechce, je mladíček Max Verstappen. „Nelíbí se mi, samozřejmě že ale budu muset nakonec rozhodnutí FIA respektovat,“ prohlásil devatenáctiletý Nizozemec na stránkách Motorsport.com.

„Kola jsou nyní opravdu hodně dobře připevněná. Když se stane, že kolem nás letí nějaký malý úlomek, tak nás tohle stejně neochrání. Takže nechápu, k čemu to tam bude. Když jsem to viděl na svém voze, tak se mi vůbec nelíbil. Nadšení je pryč ještě dřív, než do monopostu usednete,“ dodal jezdec Red Bullu.

Stejný názor má i Kevin Magnussen. „Vytratí se vášeň, která k formuli 1 patří. Když se podíváte na auto, je ošklivé, a to vozy formule nemají být,“ kritizuje čtyřiadvacetiletý Dán. To o něco starší jezdci jsou zavedení Halo více nakloněni. „Vím, že z estetického hlediska to není moc atraktivní, ale nechceme mít už přeci žádné další tragické nehody,“ uvedl Fernando Alonso.

„Nemám žádné pochybnosti. Jsem vděčný za každou ochranu hlavy navíc,“ dodal šestatřicetiletý jezdec McLarenu a podobně se vyjadřuje i Lewis Hamilton. „Směřujeme k uzavřeným kokpitům, které by měly vypadat lépe. Když se zamyslíte nad tím, co se stalo řidičům, kteří byli zasaženi do hlavy, je to šílené. Hlava je téměř nejdrahocennější částí těla a je vystavena ven,“ prohlásil dvaatřicetiletý Brit jezdící za Mercedes.

„Chápu lidi, kteří říkají, že to na vůz formule 1 nepatří, ale časy se mění,“ doplňuje své kolegy Sebastian Vettel. „Je ale také potřeba pochopit, že toto rozhodnutí nám pomůže v případě, kdyby se stalo něco vážného,“ uzavřel třicetiletý Němec, který s vozem Ferrari vede průběžné pořadí šampionátu.

Reklama

Související témata: