Článek
Když před pár dny pohrozil prezident Ferrari Sergio Marchionne odchodem z formule 1 po roce 2020, nikdo jeho slova nebral příliš vážně. Vedení italské stáje se nelíbí návrh nových motorů a snížení nákladů na provoz. „Myslím, že je potřeba jasně říci, že pokud nenajdeme správné podmínky pro udržení značky a trhu, abychom posílili jedinečnou pozici Ferrari, tak v této hře nebudeme pokračovat,“ prohlásil tehdy Marchionne.
Mercedes měl k návrhům Liberty Media nejdříve jen připomínky, nyní však i německá stáj uvedla, že začíná zvažovat, zda ve formuli 1 setrvá. Vedení mistrovského týmu se nelíbí, jak nový vlastník soutěž vede. „Nikdo neví, kam směřujeme. Víme jen to, že prodeje a zisky prudce klesly,“ řekl pro rakouský deník Kronen Zeitung Toto Wolff, sportovní šéf Mercedesu.
Mercedes Joins Ferrari in Clash With F1 Owners Liberty Media https://t.co/jW6xjTpD6Z pic.twitter.com/p22C9UnnXN
— AutoRepairTech (@AutoRepairTechs) 30. listopadu 2017
„Takže scénář zahrnující náš odchod z formule 1 je zcela možný. Stejně jako u Ferrari. Všechno, co Sergio Marchionne řekne, se musí brát vážně. F1 musí zůstat vrcholem technologie a soupeření,“ vysvětloval pětačtyřicetiletý Wolff. „Jakmile to pozměníte standardizovanými díly a prostředím, které bude oslabovat nejsilnější a pomáhat nejslabším, nebude to už naše DNA.“
„Pokud neuvidíme, co je základem formule 1, tak si budeme muset položit obtížnou otázku. Nebude to zda, ale kde chceme v motorsportu působit na té nejvyšší úrovni?“ uzavírá Wolff, sportovní šéf týmu, který letos získal již čtvrtý titul v Poháru konstruktérů v řadě. Není vyloučené, že se k výhrůžkám Ferrari a Mercedesu připojí i Renault, neboť i vedení francouzského týmu má k návrhům připomínky.