Článek
Po roce 2020 by vozy formule 1 měly mít nové pohonné jednotky. Motory by měly být do značné míry unifikované a dojít by mělo i ke změně v přerozdělování finančních odměn týmům. Tento návrh u stájí vzbudil velký rozruch. Vedení Ferrari přišlo s výhružkou, že z formule 1 stáj odejde a posléze se k ní přidal i Mercedes.
„Tyto reakce mě překvapily,“ přiznal pro německý Auto Bild Ross Brawn, sportovní šéf formule 1. „Byl jsem na některých setkáních a přišlo mi, že naše směřování je jasné. Všichni jednomyslně souhlasili s novými cíli, které by měly nové motory dosáhnout a na tom jsme nová pravidla postavili,“ vysvětloval třiašedesátiletý Brawn.
Even Ferrari #F1 partnership ‘has limits’ – Ross Brawn https://t.co/2B3TFF8SnI #Scuderiaferrari pic.twitter.com/PratNjZK2B
— F1totheMaX #GoMaX (@F1totheMaX) 14. prosince 2017
„Je to jako v restauraci, někomu chutná předkrm, ale hlavní chod už nechce a naopak. Proto se teď musí vést další rozhovory. Pokud přijdou výrobci s lepším řešením, nebudeme proti, ale zůstat u současných pohonných jednotek není možností,“ dodal britský inženýr, který v minulosti působil u Ferrari i Mercedesu.
„Samozřejmě, že nechceme ztratit Ferrari. Pro Ferrari je výhodné být ve formuli 1 a F1 těží z toho, že má Ferrari. Každé partnerství má ale své meze. Takže je teď otázkou, co je schopné akceptovat Ferrari a co my. Chceme udržet všechny stáje a už vůbec nechceme přijít o ikonické týmy. Jsou naší důležitou součástí a musíme jim i naslouchat,“ uzavřel sportovní šéf formule 1.