Hlavní obsah

Haas kvůli fiasku s pit stopem protočil před Bahrajnem mechaniky

Sáchir

Vedení stáje formule 1 Haas sáhlo před víkendovou Velkou cenou Bahrajnu ke změnám v sestavě mechaniků. Důvodem je selhání z úvodního závodu sezony v Austrálii, kde oba vozy amerického týmu musely odstoupit ze čtvrtého místa poté, co se jim krátce po zastávce v boxech uvolnilo kolo.

Foto: Rick Rycroft, ČTK/AP

Pilot stáje Haas Romain Grosjean v Melbourne

Článek

Jako první skončil kvůli neutaženému zadnímu kolu Kevin Magnussen, jeho týmového kolegu Romaina Grosjeana zastavilo uvolněné přední kolo o dvě kola později. Haas kvůli tomu přišel nejen o možných 22 bodů, ale navíc dostal pokutu 10 tisíc dolarů za ohrožení bezpečnosti na trati.

Vedení proto před závodem v Sáchiru sáhlo k protočení mechaniků na jednotlivých pozicích. "Včera jsme začali trénovat a do startu toho chceme nacvičit co nejvíc," řekl na webu šampionátu šéf stáje Günter Steiner. "Několik mechaniků jsme prohodili. Ale ne proto, že udělali chybu, ale aby získali zpět sebevědomí," dodal.

Získají ztracené sebevědomí

"Když dlouho děláte stejnou věc a nevěříte si, tak je šance na chybu veliká. Proto jsme proházeli místa, dali jsme jim jiné úkoly," dodal. "Kluci, na kterých leží největší tlak, si díky tomu odpočinou a po pár závodech získají ztracené sebevědomí zpět," prohlásil.

Výměnu každého kola má na starost trojice mechaniků - jeden ho sundá, druhý nasadí a třetí přišroubuje. Když mají hotovo, stisknutím tlačítka dají vozu zelenou, rozhodnutí už ale nejde vzít zpět. Haas proto před závodem v Bahrajnu přidal ještě jednoho mechanika pro kontrolu, který bude moci auto včas zastavit, pokud zpozoruje nějaký nedostatek.

"Musíme mít jistotu, že kola drží, i kdyby se nám měla zastávka v boxech o půl sekundy protáhnout," přidal Steiner. "Nemusíme to zvládnout za 2,4 sekundy. Může být i třísekundová, hlavně když bude spolehlivá. Pokud se povede za 2,7 sekundy super, ale nepotřebujeme ji zvládnout za 2,3, nebo 2,4 sekundy," dodal.

Reklama