Rubriky:

Motocykly

S nejlepší motorkou kariéry můžu někde jet o desítku, věří Abraham při návratu do MotoGP

1. března 2017 20:36 - Praha

Nadšený z testování a řádně nažhavený na návrat do královské třídy MotoGP v mistrovství světa silničních motocyklů je český závodník Karel Abraham. Po roční odmlce, kterou prožil v šampionátu superbiků, bude znovu jediným zástupcem země mezi elitou. A doufá, že v barvách týmu Aspar bude schopný bodovat.

 

Michal Kamaryt, ČTK

Už v pondělí letíte na finální testy do Kataru, kde poslední březnový víkend začíná MS. Jste rád, že epizoda mezi superbiky je pryč a startuje pro vás nová éra v MotoGP?

Mám skvělý pocit, že jsem zpět. Chtěl jsem v superbicích zajet dobré výsledky, ale vše z hlediska techniky i týmu se pokazilo. Měl jsem štěstí, že jste mohl během minulého roku testovat motocykl KTM pro MotoGP a nezůstal jsem zcela mimo. V mistrovství světa silničních motocyklů jsem prožil většinu kariéry. Zatímco superbike je pro mě pocitově měkký, ať už podvozkem nebo chováním motoru, v MotoGP se člověk v případě přidání plynu cítí, jako by ho někdo kopal do zadku... Už se na to moc těším.

Budete závodit na Ducati 2015. Váš týmový kolega Bautista má o rok mladší model. Můžete přiblížit vaši specifikaci?

Ducati mi ohromně sedí. Jezdil jsem na Hondě, jež se nemohla mému současnému stroji rovnat, či Aprilii, která v daný okamžik nebyla vůbec dobrá. Minulý rok jsem testoval KTM, tudíž mám co porovnávat. Jezdil jsem na Ducati v letech 2011 a 2012, od té doby došlo k množství pozitivních změn. Hlavně z pohledu podvozku a elektroniky. Navíc nynější motorka má největší top speed, přičemž já mám rád rychlost a rychlé zatáčky. Jde o nejlepší motocykl, na němž jsem v MotoGP závodil.

V jakém rozpoložení jste po testech v Malajsii a Austrálii?

Výsledky testů předčily má očekávání. Vše fungovalo perfektně až na poslední den, kdy jsme však simulovali závod. Celkově jsme zajeli výborné časy, na něž bych čekal lepší pořadí. Před testy bych dané výsledky tipoval do desítky a my jsme se pohybovali kolem patnáctého místa. Ale v závodech, kde nebude tolik času piplat motorku na danou trať, se rozdíly asi zvětší, tudíž mohou nastat posuny.

Dokážete odhadnout nejzásadnější změnu, jež se v šampionátu za dvanáct měsíců vaší nepřítomnosti odehrála?

V MotoGP je obrovská konkurence. V novém ročníku bude šestnáct továrních motocyklů. Nepamatuji se, kdy naposledy bylo startovní podle tak nabité. Ducati bude na některých tratích silnější než tovární motorky, a pak mohu jet klidně o desítku. Jinde budeme ale slabší. Takže závěr je takový, že budu rád za bodované pozice.

ram, Sport.cz, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly