Hlavní obsah

Rybníček už slaví titul v kopcích. Sajlerovi se o něj perou spolu

kft, Sport.cz, Právo

České mistrovství v závodech automobilů do vrchu pokračoval o víkendu dalšími dvěma závody na známém vrchu v Ústí nad Orlicí - Ústeckou 21. Závod se jel jako domácí šampionát, slovenský a zároveň jako FIA Zóna střední Evropa, takže kromě domácí špičky dorazila i zahraniční konkurence.

Foto: Sport.cz

Marek Rybníček si jede pro mistrovský titul

Článek

Velmi dobře si vedli jezdci Liqui Moly Racing Teamu a nejspokojenější mezi nimi byl Marek Rybníček, který už tři závody před koncem sezóny obhájil mistrovský titul s vozem Ford Fiesta WRC obhájil titul mistra republiky v Divizi II, Skupině E2-SH a Třídě nad 3000 ccm. Rybníček letos dosud zvítězil osmkrát a čtyřikrát skončil na druhém místě. Stačilo mu, že v obou závodech dojel druhý za Věroslavem Cvrčkem. „Před závodem jsem věděl, že mně stačí dojet na druhém místě, abych obhájil mistrovský titul v divizi II – plechových vozů. Je to naplnění mého cíle, který jsem si stanovil před letošní sezónou," uvedl Marek Rybníček.

Nyní má Rybníček před třemi závěrečnými závody (1x Šternberk – zkrácená trať a 2x Divácká trať 13) v Divizi II 220 bodů, ve Skupině E2-SH 195 bodů a ve Třídě nad 3000 ccm 135 bodů. V absolutním pořadí bez rozdílu divizí, je Marek Rybníček se 118 body na druhém místě za Milošem Benešem, který si dosud vyjezdil celkem 175 bodů a ty mu zajistily titul mistra republiky pro letošní rok.

Kuchař si to rozdá i s tchánem

Ve skupině N se po Ústecké 21 přiblížil nejrychlejší kuchař Filip Sajler s Mitsubishi Lancer EVO X. V obou závodech zvítězil ve Skupině N, když jeho největším soupeřem byla jeho manželka Gabriela: „Chtěla jsem manžela trochu prohnat, ale několik drobných chybiček mně stálo několik sekund a bylo z toho druhé místo". V neděli se Gabriela polepšila, ztratila po sobotních sedmi sekundách na manžela tentokrát necelé tři sekundy. Při pohledu do výsledků Skupiny N je zcela jasné, že titul po loňské bronzové Filipově a „bramborové" Gábinině medaili, získá letos rodina zlato a stříbro.

Filip Sajler ještě bojuje o titul v Divizi I se svým tchánem, Martinem Jermanem, když oba prozatím vyjeli 175 bodů a jsou před závěrečnými třemi podniky na prvním a druhém místě a bude to pěkná „rodinná" bitva až do konce.

Spokojen byl s bodovými zisky i David Komárek s vozem Norma M20FC KOMVET EVO, který se po ústeckém závodě posunul na třetí místo absolutního pořadí s celkovým ziskem 91 bodů, v Divizi III je na druhém místě za Benešem s 59 body a dostal se na vedoucí pozici ve Skupině E2-SC a ve Třídě do 3000 ccm před klubového kolegu Jiřího Špalka. Komárek skončil v sobotním závodě na třetím místě absolutně, když za druhým v pořadí Dušanem Nevěřilem zaostal po dvou jízdách o 0,21 sekundy. V neděli pak Nevěřilovi oplatil porážku a obsadil druhé místo. „Jsem s výkonem svým i s vozem spokojen, ten je stále konkurence schopný s dalšími monoposty Norma, startujícími v mistrovství ČR. Mám radost, že se mně v neděli podařilo porazit Dušana Nešetřila a tím jsem se vrátil do situace, že se v závěrečném hodnocení mohu dostat mezi tři nejlepší jezdce," liboval si David Komárek.

Od závodu Ecce Homo ve Šternberku se objevil na startu Ústecké 21 brněnský jezdec týmu Liqui Moly Racing, Jiří Špalek s vozem Norma M20FC EVO. Šesté a sedmé místo v absolutním pořadí, dvakrát třetí ve Skupině E2 – SC a Třídě do 3000 ccm, to byly výsledky spokojeného navrátilce Špalka. Ve Skupině E2-SC je na druhém místě za Komárkem, na něhož ztrácí o 3,5 bodu, když jich zatím získal celkem 64.

Martin Jerman dal po havárii v polovině srpna ve Švýcarsku dohromady svůj Lamborghini Gallardo GT 3 ve Skupině GT. „Podařilo se zajistit z Itálie všechny potřebné díly z Itálie. echanici odvedli vynikající práci, což mi umožnilo start na Ústecké 21," řekl Martin Jerman. Sobotní závod se vydařil k jeho spokojenosti, vyhrál, ve druhém však „vyrobil" hodiny, a to znamenalo druhé místo za Zdeňkem Kmínkem. Přestože v absolutním pořadí nebodoval, zůstává na deváté příčce s 31 body a má jich stejně jako jeho zeť Filip Sajler, který je na desátém místě. Ve skupině GT má Martin Jerman dvaceti bodový náskok (115 bodů na druhého Zdeňka Kmínka. Miloš Beneš na voze Osella FA30 překonal dvanáct let starý traťový rekord Andera Vilaríňa o více jak dvě sekundy a stanovil nový traťový rekord na hodnotu 1:44,50 min.

Reklama