Hlavní obsah

Exšampion osedlá ďábla, vzteklého a agresivního

Praha

Titul evropského šampiona loni neobhájil, získat zpátky ho zkusí originální cestou. Adam Lacko z týmu Buggyra Racing vtrhne do nové sezony v závodech tahačů se zbrusu novým speciálem VK50. „Po testování jsme se shodli, že máme titulové auto. Rychlé, agresivní a zároveň velmi citlivé. Docela ďábelská kombinace, ale věříme, že zvládneme osedlat ďábla,“ hlásí šéfkonstruktér David Vršecký.

Buggyra testovala v MostěVideo: Buggyra media

 
Článek

Šampionát tahačů odstartuje poslední květnový víkend v italském Misanu. První závod týmu hodně napoví. Mistr Evropy z roku 2017 si nový speciál pochvaluje.

„Je to úplně jiné auto a musím se s ním naučit pracovat, ale první pocity jsou rozhodně hodně pozitivní. Vytěžit z něj maximum může chvíli trvat, ale jsem optimista. V první sezoně se budeme znovu poznávat a průběžně může vyvstat problém. Třeba vypadne nějaký kablík," usmívá se čtyřiatřicetiletý pilot Adam Lacko, úřadující vicemistr Evropy.

Za volant druhého vozu usedne opět britský pilot Oly Janes.

Nový speciál dostal označení VK50 na počest designéra Václava Krále, který stál v roce 1969 u založení značky Buggyra.

„Chtěli jsme vzdát hold panu Královi, který toho udělal tolik pro československý a český motorsport a připomenout, co za dnešní značkou stojí," vysvětluje Jan Kalivoda, manažer týmu.

Nový vůz má své mušky

„Auto vypadá výborně. Na první pohled je vidět, že jsme zvolili trochu odlišnou koncepci. Před prvním testováním jsme měli velká očekávání, jak bude vše fungovat. Když pak Adam zajížděl historicky nejlepší časy, tak jsme byli potěšeni. Nový vůz má samozřejmě své mušky. Musíme se s nimi poprat," poukazuje manažer.

Ďáblík je výsledkem dvouletého celosvětového projektu, v Roudnici se už jen smontoval.

Foto: Buggyra media

Zleva Adam Lacko a David Vršecký na pódiu v Šanghaji.

„Chtěli jsme ho připravit dřív, ale jak jsme se do plánů ponořili hlouběji a hlouběji, vždy jsme objevili nějakou rezervu, které jsme chtěli využít a auto posunout ještě dál. Proto se vše oddalovalo," líčí šéfkonstruktér David Vršecký.

Předsezonní testování na Autodromu Most dopadlo nad očekávání.

Jako když jsou všechny ikonky jinde

„Myslel jsem si, že začátek bude daleko horší, protože staré auto máme vymazlené do posledního detailu. Nové je zatím taková vzteklina, která je fakt rychlá, ale nikdo neví, kam jede. Musíme ho zklidnit," usmívá se zkušený pilot a pomáhá si přirovnáním.

„Jako když vám v počítači vymění software, na který jste po řadu let zvyklý. Víte, kam kliknout, co dělat, a jste v něm poměrně zdatný. A najednou vám přijde nová verze, kde jsou všechny ikonky jinde. Program je daleko lepší, chytřejší, ale vy se ho musíte naučit obhospodařovat. A cílový bod je úplně někde jinde," popisuje Vršecký stav na startu sezony.

Jejím vrcholem bude tradičně domácí závod Czech Truck Prix, který se koná na přelomu srpna a září. Fanoušci mají ještě možnost vidět nový speciál s Adamem Lackem na automobilové výstavě Legendy 2019, která se koná o tomto víkendu.

Reklama

Související témata: