Hlavní obsah

Průběžné vedení je fuč. Lacko zaplatil daň za vývoj nového speciálu

Aktualizováno

Přijel jako veoducí muž průběžného pořadí, nadějné vedení je však rychle pryč. Druhý podnik evropského šampionátu tahačů v sobotu odstartoval na maďarském okruhu Hungaroring. Adam Lacko si úvodní den protrpěl, byl hned v první pohárové jízdě diskvalifikován. Ve druhé obsadil osmou příčku. Druhý pilot Buggyry Oly Janes navýšil náskok ve vedení Grammer Cupu.

Foto: Buggyra media

Adam Lacko (číslo 55) na trati.

Článek

Brzy zjistil, že co fungovalo dobře na starém speciálu, tak úplně nefunguje na VK50.

Úvodní pohárová jízda byla pro Adama Lacka hodně smolná. Po skvělém startu, kdy se probojoval ze čtvrté na druhou pozici, byl následně z důvodu tří překročení maximální povolené rychlosti diskvalifikován. Jednalo se o nepatrné překročení, ze kterého byl takřka nulový benefit, ale penalizace neúprosná.

„Obrovská škoda. Závod jsem měl rozjetý hodně dobře, držel se na druhé pozici za Hahnem, ale pak přišla nejdříve penalizace 10 vteřin, následně průjezd boxy a nakonec celkové vyřazení. Nové auto je stále ve vývoji, takže se z toho musíme ponaučit a v příštích závodech vyvarovat," líčí zklamaný Lacko.

Vychytávají dětské nemoci

„Jak jsme již avizovali před sezonou, nový speciál VK50 je stále ve vývoji a tyto věci se můžou přihodit. Rychlost jsme překročili o pouhých pár desetin. Bohužel i to se trestá téměř vražedným způsobem," dodává Robin Dolejš, ředitel vývojové sekce Buggyry. „Snažíme se tyto „dětské nemoci" hledat během tréninků, ale nikdy se jim nevyhnete na sto procent. Nyní bude důležité správné vyhodnocení a taková náprava, která nový speciál posune zase o krok kupředu."

Do druhého sobotního závodu Lacko startoval po diskvalifikaci z posledního místa. Stíhací jízdou se pak dokázal probojovat až na osmou příčku, která se rovnala maximu možného.

„Pěkný závod, hlavně první polovina, kdy jsem se probojovával místo po místu až na osmou pozici za Jochena s Antoniem. Už měli velký náskok, který se mi bohužel nepodařilo stáhnout, ač jsem dělal vše, co bylo v mých silách. Nebudu předstírat, že nejsem po prvním dnu zklamaný, ale neházím flintu do žita. Zítra se opět budu prát o nejvyšší příčky," slibuje Lacko.

Závody mistrovství Evropy tahačů v Budapešti:
1. jízda:
1. Hahn (Něm./Iveco) 26:10,214,
2. Albacete (Šp./MAN) -3,571,
3. Rodrigues (Portug./MAN) -11,799,
...Lacko (ČR/Buggyra) diskvalifikován.
2. jízda:
1. Lenz (Něm./MAN) 26:03,941,
2. Reinert -7,653,
3. Halmová (oba Něm./Iveco) -8,467,
...8. Lacko -12,212.
Průběžné pořadí:
1. Hahn 67,
2. Albacete 53,
3. Lacko 47.

Reklama

Související témata: