Hlavní obsah

Kastelán z Brandlína Vojáček má nejhezčí závodní auto v Česku

Praha

Sedmapadesátiletý automobilový jezdec Petr Vojáček se už chystal do závodnického důchodu. Je držitelem pěti Pohárů FIA v závodech do vrchu, pětinásobným vicemistrem Evropy, majitelem tří Zlatých volantů a šestinásobným republikovým šampiónem. Těžko se mu hledá motivace... Pořídil si Lancii Beta Monte Carlo a hodlal už startovat jen ve veteránské kategorii. Jenže...

Foto: Sport.cz

Petr Vojáček mezi synem Lukášem (vlevo) a Františkem Chaloupkou (vpravo) s Ferrari 430 GT.

Článek
Fotogalerie

„Jezdil jsem s Nissanem 350 GT domácí šampionát a skutečně přemýšlel o veteránech. V půlce sezóny se ale naskytla šance koupit výhodně Ferrari 430 GT, nádherný závoďák, jaký u nás není. Dal jsem peníze dohromady. Druhou půlku sezóny už jsem jezdil s tímhle autem. Třikrát jsem vyhrál a získal zatím poslední domácí titul. Dostal jsem novou chuť do závodění. Skvěle mě dali fyzicky dohromady v Lázních Bělohrad. Veteráni musí ještě počkat," říkal s úsměvem jeden z nejlepších českých vrchařů v historii.

Loni se týmu Ennoble Racing Klub dařilo. Za Vojáčkem skončil naturalizovaný ukrajinský pilot Roman Vynnychenko a třetí František Chaloupka. Ti jeli s Nissany 350 GT. Syn Lukáš Vojáček pak vybojoval s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII bronz ve skupině A mistrovství Evropy.

Útok na Ecce Homo

Petr Vojáček se už plně věnuje práci kastelána na půvabném zámečku Brandlín u Tučap. „Skloubit tuhle práci se závoděním není lehké, ale obojí mě baví a do obojího jdu naplno," vyprávěl. První polovina května bude hodně náročná. O prvním májovém víkendu startuje s Ferrari na kopci v Náměšti ve druhém podniku domácího devítidílného vrchařského seriálu. Nebudou tam chybět s Nissany ani jeho týmoví kolegové. Už 16. května zahájí jako kastelán sezónu na Brandlíně.

„Hlavním cílem domácího šampionátu je pro nás Ecce Homo, kde máme i díky řediteli Vladimíru Malíkovi perfektní zázemí. Budeme tam prezentovat naše partnery, v čele s tím služebně nejstarším Auto Kelly a chceme uspět i na trati. Syn Lukáš se věnuje Evropě, ale pár domácích podniků také pojede. Ve Šternberku s ním budeme hodně silní. Ecce Homo je součástí mistrovství Evropy a letos oslaví 110 let od prvního závodu, který se tam jel," prozradil Petr Vojáček hlavní cíl sezóny.

Do Evropy jen Lukáš

Osmadvacetiletý Lukáš Vojáček si dal pro letošní sezónu za cíl navázat na rok 2013. Tehdy vyhrál skupinu A, navíc sahal po titulu absolutního mistra Evropy, který mu podvodným způsobem vyfoukli v Chorvatsku, což bude mít ještě s největší pravděpodobností soudní dohru. Letos má za sebou první start v evropském šampionátu na francouzském kopci Saint Jean du Gard, kde skončil třetí.

„Na sezónu jsme se připravili velmi pečlivě. Lukáš jede opět s Mitsubishi Lancer EVO VIII. Ale auto omládlo. Ivan Matoušek, jeden z nejlepších motorářů u nás, připravil špičkový agregát. Nové a výkonnější jsou také brzdy a tlumiče. Auto je lepší než to předloňské," pravil přesvědčivě Vojáček starší, duše celého týmu. „Lukáš má na to, aby na předloňskou sezónu úspěšně navázal, v horším případě obhájil loňský bronz," dodal.

Reklama

Související témata:
Kastelán