Článek
Matadora Davida Vršeckého, jenž jako poslední Čech v roce 2009 slavil evropský titul, nahradí mladíček Jiří Forman. „Přestupuji do sportu, o něhož se zajímají tisíce lidí. Jde o splnění snu," rozplýval se borec, jenž dosud jezdil motokáry.
„Truck je podobně živý," smál se Forman. „Samozřejmě je spousta věcí, které se musím učit, ale během testů jsem se hodně posouval. Pro mě bude nové úplně všechno včetně okruhů. Vždyť já jel pouze na mosteckém. Ale udělám vše pro úspěch," ujišťuje nováček v barvách Buggyry, která včera o dva roky prodloužila spolupráci s Tatrou.
Největší odpovědnost v devítidílném seriálu bude ležet na bedrech Adama Lacka, jenž v minulém roce končil v ME druhý. „Letos chci o stupínek výše. Během testů se potvrdilo, že jsme dokázali i přes úpravy auta ještě zrychlit," lebedil si jednatřicetiletý borec, který má společně s Formanem dotáhnout Buggyru k titulu v Poháru konstruktérů. „Obhajoba loňského vítězství mezi značkami je naší prioritou," přitakal Jan Kalivoda, manažer stáje z Roudnice nad Labem.
Stroje Buggyry nesou pro nové označení po všech úpravách označení Fat Fox, tedy Tlusté lišky. A kromě dvou titulů v Evropě budou útočit ještě na prvenství v šampionátu tahačů v Číně, kde se bude na loňský absolutní triumf Kolomého snažit navázat Vršecký. „Máme největší předpoklady, abychom celkové prvenství vybojovali," přijal roli favorita zkušený borec, jenž za sebou má patnáct sezón v mistrovství Evropy, během nichž vybojoval 67 výher a dvakrát slavil titul kontinentálního šampióna.
Postupně se však ujal role šéfkonstruktéra. „Auta jsou o sto kilo lehčí, přesně v duchu nových pravidel. Ke změnám došlo v motoru, který má menší výkon, což je opět v souladu s novými nařízeními," uvedl Vršecký, jenž se těší na čínskou výzvu, kde by se měl stát neporazitelným.