Rubriky:

Ostatní

Neskutečné! Slaví titul v závodech tahačů, přitom nemá řidičák na nákladní vozy

9. října 2017 09:47 - Jarama

Adam Lacko se motorsportu věnuje od sedmi let, kdy začal jezdit na motokárách. O víkendu se dočkal největšího úspěchu, když se v Jaramě radoval ze zisku titulu mistra Evropy v závodech tahačů. Za volantem pět a půl tunového kolosu uspěl i přesto, že nemá řidičský průkaz na nákladní vozy.

 

media BUGGYRA, ČTK

"Je to trochu paradox, ale je to tak. Nepotřebuju ho, stačí mi závodní licence," pousmál se Lacko. Brzy by se to ale mohlo změnit. "Uvažuju, že si je udělám. Líbí se nám s manželkou jeden velký karavan, se kterým bychom chtěli někam vyrazit, a na který je potřebuji," vysvětlil suverénní král letošní truckové sezóny.

Do Jaramy jel s tím, že ho o životní úspěch může připravit jen velká smůla a shoda náhod. Nic takového se nestalo a slavit mohl hned po prvním závodě.

"Jeli jsme sem s tím, že titul chceme získat. Jaramu mám rád, vždy je tady pěkné počasí, na což jsme se těšili. Když jsme odlétali od nás, padaly skoro trakaře," poukázal třiatřicetiletý pilot na příjemné počasí ve Španělsku. "Všichni jsme doufali, že to dopadne. Náskok 45 bodů je dost a stačilo jet jen hlavou. Stačilo dojíždět pátý šestý, ale podařilo se to hned v prvním závodě, což je super," řekl Lacko. V neděli večer proto v Jaramě převzal trofej pro evropského šampiona a zároveň dostal cenu pro nejoblíbenějšího pilota ve startovním poli v hlasování samotných jezdců.

Klid a rozvahu se snažil udržet i proto, že v minulosti mu několikrát mezinárodní úspěch těsně unikl. "Párkrát jsem u toho byl blízko a uteklo to o chlup. Teď to dopadlo a s taťkou jsme si splnili sen," uvedl Lacko, jehož otec na většině závodů osobně podporuje.

Titul v motkárách mu o chlup unikl

"Kdysi v motokárách mi to uteklo o chlup, loni taky o kousek. Honili jsme se s Hahnem a v Zolderu se to zlomilo. České mistráky se podařily, ale Evropu jsme nikdy nedotáhli," připomněl loňskou sezónu, v níž nakonec skončil v ME druhý.

Lacko jezdil v různých okruhových seriálech, teď se ale našel v tahačích. "V autech je vždy problém dostat se do továrního týmu a být jedničkou. Abych nebyl jen ten, který přinese sponzory, odzávodí a nevěnují mu pozornost. V Buggyře se to podařilo, celý tým jsme si sedli," uvedl Lacko, který si závody tahačů vyzkoušel poprvé v roce 2003 a před sedmi lety se k nim zatím definitivně vrátil.

Závody kolosů si užívá i s ohledem na skvělou atmosféru, která na většině z nich panuje. "Prošel jsem toho hodně, ale takové divácké kulisy, jaké jsou tady na tahačích, na jiných okruhových závodech kromě F1 nejsou. Ještě možná na DTM. Na Nürburgring ale na nás chodí 150 až 200 tisíc lidí, to tam na DTM nepřijde," porovnával Lacko, jenž v minulosti seriály bez podpory diváků absolvoval. "Líbí se mi, že máme pro koho jezdit. Není to jako WTCC nebo GT1, kdy na tribuně vidíš sto lidí a v médiích to nikdo neví. Jezdil jsem to čtyři roky a sponzoři se mě ptali, jestli ještě vůbec závodím," přiznal.

Buggyra se vedle závodů na okruzích intenzivně věnuje i rallye, na Dakaru však Lacka prý nikdy neuvidíme. "Jednou jsem zkusil klasickou rallye - Pražský rallyesprint - a to mi stačilo. A Dakar? Jednou za dva roky se v tom svezu, jsem celý modrý od pásů a řeknu: Chlapi, děkuju," pousmál se rodák z Čeladné, jenž dakarský speciál sám řídil i se nechal svézt Martinem Kolomým. "Naposledy jsem loni jezdil hodinu sám a pak pět minut s Kolomajzem, což mě odrovnalo," přiznal.

Cíl pro příští rok je jasný: obhajoba titulu. "O to se snaží každý, já nebudu jiný. Pokud mě tedy šéf nevyhodí. Nebude to jednoduché, jako letos. Nebylo to jen o mně a Hahnovi, ale výborně jezdili i další. Já měl jen výhodu, že se nám ve dvou víkendech podařilo získat náskok a ten jsme si udrželi až do konce," dodal Lacko a ocenil i pomoc týmového kolegy Davida Vršeckého. Pokud se nestane nic nepředvídaného, načne tak pátou stovku startů v ME tahačů. V neděli totiž ve Španělsku absolvoval jubilejní čtyřstý závod.

ČTK, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní