Rubriky:

Rallye

Češi dobývají Evropu. Rybníček vyhrál na Rechbergu, Sajlerovi - kuchař i manželka - na stupních vítězů

30. dubna 2019 22:36 - Rechberg

Český tým Liqui Moly Racing dobývá Evropu v závodech automobilů do vrchu. Na slavném rakouském Rechbergu ve 48. ročníku závodu Hill Climb Grand Prix of Austria 2019 stáli hned tři jeho jezdci na stupních vítězů. Marek Rybníček vyhrál mezi sportovními vozy „siluetami“ v kategorii E2-SH do 3000 ccm, známý kuchař Filip Sajler dojel druhý mezi sériovými cestovními vozy kategorie 1 skupiny N nad 3000 ccm těsně před manželkou Gabrielou, nejrychlejší ženou, oba s vozy Mitsubishi Lancer EVO X.

 

Liqui Moly Racing Team

Na Rechbergu bývá vždy důležitým faktorem nevyzpytatelné počasí. Některé ročníky oblíbeného závodu v podhůří rakouských Alp se odjely za mlhy, při teplotách okolo bodu mrazu i sněžení. Poslední dubnový víkend ale svítilo na 5050 km dlouhou trať slunce, takže na závod přišlo 25 000 diváků.

Poprvé jako český reprezentant startoval Marek Rybníček, k dispozici měl nový závodní vůz McLaren F1 EVO. Díky týmu mechaniků a pečlivému testování se podařilo najít to nejlepší nastavení pro první křest ohněm na evropské scéně. Nechal za sebou i dva největší české soupeře druhého Vladimíra Vitvera a třetího Dana Michla.

Gabriela Sajlerová na Rechbergu.

Liqui Moly Racing Team

„Mám obrovskou radost z výsledku, s každým ujetým kilometrem se sžívám víc a víc s novým vozem a cítím zlepšení, které se projevuje na stálém zrychlování a lepším pocitem z jízdy. Auto má obrovský potenciál a já vím, že stále nejedu na limitu. V mé jízdě jsou ještě rezervy a po úspěchu v Rechbergu se těším na domácí závod v Náměšti nad Oslavou tento víkend a na slavný evropský závod Ecce Homo ve Šternberku, kde chci ještě více potrápit evropskou konkurenci" říkal po návratu z Rakouska Rybníček.

Do boje o evropské vavříny vyjeli i manželé Filip a Gabriela Sajlerovi. Gabriela měla v sobotu velké problémy, kvůli závadě na řídící jednotce nemohla odjet ani jednu ze tří tréninkových jízd. Nakonec musela požádat pořadatele o dodatečné připuštění k závodu a pak se svým soupeřům v první jízdě „odvděčila" vítězstvím, když bez tréninku zajela nejrychlejší čas 2:26,562 min. Ve druhé jízdě byla o něco pomalejší, a nakonec to ve skupině N a třídě nad 3000 ccm znamenalo třetí místo na stupních vítězů. Při závodě se opět rozhořel „rodinný souboj", když celkově druhý Filip Sajler byl po dvou jízdách rychlejší o 0,236 sekundy než manželka. Vítězství ve skupině N si odvezl na Slovensko Peter Jureňa s Mitsubichi Lancer EVO IX.

Na Rechbergu chyběl Martin Jerman, u jehož Lamborgini Gallardo GT 3 se nepodařilo opravit motor, který vypověděl službu na předchozím závodě ve francouzském St. Jean du Gard – Col St. Pierre. Bohužel ze stále sestavy týmu absentovali i David Komárek , který stále ještě nemá dodělaný nový závodní vůz a Jiří Špalek , jemuž se nepodařilo zprovoznit formulovou Normu po technických problémech při prvním mistrovském závodě v Brně.

Karel Felt, Právo

Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye