Rubriky:

Rallye

Velká bitva o nálepku. Macíkův Karel i Brabcova Anežka už plují na Rallye Dakar

4. prosince 2019 16:21 - Marseille

Další dakarské dobrodružství začíná. Závodní stroje už plují do Saúdské Arábie, kde 5. ledna odstartuje 42. ročník legendárního závodu. Letošní technické přejímky a nalodění dakarské techniky přinesly několik změn, vesměs příjemných. Týmy své vozy odevzdávaly později než v minulých letech, protože plavba do Saúdské Arábie bude kratší. Přejímky se také odehrály na novém místě, na okruhu Paula Ricarda ve francouzském městečku Le Castellet.

 

Big Shock Racing

Nový kamion Martina Macíka, pojmenovaný Karel, splnil všechny nezbytné formality. Stejně tak Anežka, motorka Jana Brabce, prošla hladce. Největší komplikací tak nakonec zůstala skutečnost, že tým Big Shock Racing musel najít nové místo pro uskladnění podvalu, na kterém se do Francie přivezl závodní kamion. I poslední detail se ale nakonec podařilo vyřešit a podval bude na Karlův návrat z Dakaru čekat na farmě jednoho z týmových přátel, kousek od Marseille.

„Přejímkami jsme prošli hladce. Za ta léta už máme všechny potřebné náležitosti podchycené. Kontrolovala se povinná výbava, hasičáky, světla a také třeba umístění samolepek. A tady se organizátoři dostali s tátou trochu do křížku," popisuje Martin Macík mladší asi nejvyhrocenější situaci přejímek, kdy šéf týmu, Martin Macík starší, důrazným česko-anglickým proslovem k pořadatelům zabránil, aby byla jedna z nálepek umístěna na předním skle v místě, kde by posádce vadila ve výhledu.

Martin Macík během přejímek.

Big Shock Racing

Nakonec se podařilo najít kompromisní řešení a celá akce mohla zdárně pokračovat. Další, asi 90minutovou, prodlevu tým nabral během výměny pneumatického heveru, na kterém pořadatelé zvedají závodní kamiony při kontrole. Bylo také třeba převzít a namontovat GPSky či iritrack.

Místo přejímek ve Francii...

Big Shock Racing

„Bez problémů se odehrála i přejímka asistenčních vozů. Asistenční kamiony prošly rychle. U osobních novinářských aut, která musí splňovat podmínky FIA, protože se pohybují na závodní trati, byly technické kontroly srovnatelné se závodními vozy. Ale od roku 2008 používá tým stejné stroje, takže i zde vše proběhlo bez problémů," popisuje týmový manažer Martin Pabiška.

Brabce přejímky zdržely od tréninku

Nachlazený Jan Brabec si k technickým přejímkám odskočil přímo z tělocvičny. Do Francie ho doprovodil také jeho nový mechanik. „Všechno proběhlo nadmíru hladce. Kdyby stejně dobře proběhl i Dakar, budu spokojený," hlásí jezdec, který měl radost ze setkání s motocyklovými kolegy.

Jan Brabec během přejímek.

Big Shock Racing

Radostně se vítal hlavně se Štefanem Svitkem, s nímž pořádá společné tréninky. „Všichni se divili, že jsem tady, když kulhám. Vysvětloval jsem, že mě noha ještě trochu bolí při chůzi, ale ne na motorce," popisuje vesele Brabec, který chce i poslední měsíc zbývající do Dakaru využít k poctivému tréninku.

Během úterního dne tak tým prošel celou přejímkovou anabází, sesbíral všechna potřebná razítka a podle získaného roadbooku odvezl prověřenou techniku organizátorům do přístavu v Marseille. Všichni doufají, že jejich stroje doplují do cíle v pořádku. A těší se, že si své svěřence v Džiddě vyzvednou už 2. ledna.

dos, Sport.cz

Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye