Hlavní obsah

O Monte Carlo byl rekordní divácký zájem

PRAHA

Letošní ročník Rallye Monte Carlo přinesl nový rekord ve sledovanosti slavné soutěže, která oslavila stoleté výročí. Dění na erzetách v okolí monackého knížectví uplynulý víkend sledovalo na stanici Eurosport 14 miliónů diváků, o dva milióny více než předešlý rok.

Foto: Škoda Motorsport

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia S2000 při Rallye Monte Carlo.

Článek

Eurosport věnoval proslulé soutěži, která potřetí za sebou chybí v kalendáři mistrovství světa a propůjčila svůj věhlas seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC), dohromady dvacet hodin. Průběh dvanácti ze třinácti rychlostních zkoušek bylo možné sledovat živě a na pěti erzetách režie divákům servírovala poprvé v přímém přenosu atraktivní SimulCam, který umožňuje obrazové prolnutí více vozů a divák tak může porovnat jízdu různých jezdců na stejném úseku.

„Jubilejní ročník Monte Carla přinesl z hlediska sledovanosti opravdový úspěch. Čtrnáct miliónů diváků znamená nový rekord a povzbudivý start pro pátou sezónu IRC. Pro nás je důkazem, že se z IRC stává globální záležitost,“ poznamenala Geraldine Filliolová z Eurosportu.

Oslava stoletého výročí nejslavnější soutěže světa byla minulý víkend nejradostnější v týmu Peugeot, jemuž zajistil vítězství Francouz Bryan Bouffier. Druhé místo obsadil s Fabií S2000 Belgičan Freddy Loix. Zklamaný odjížděl tovární tým Škoda Motorsport, jehož maximem bylo po chybném výběru pneumatik v úvodu soutěže osmé místo Jana Kopeckého.

Reklama

Související témata: