Hlavní obsah

Jsme teprve v polovině, brzdí nadšení na Dakaru druhý Loprais

COPIAPÓ

"Rallye nastartovala díky konkurenci neskutečně rychle, ze všech stran se tlačilo na pilu a my jsme se s tím statečně poprali. Jsme ale teprve v půlce a nesmíme zapomínat na to, že jsme přesně v místech, kdy jsme loni skončili taky z druhého místa, když nám explodovalo turbo," řekl Loprais.

Foto: loprais.cz

Aleš Loprais s kamiónem Tatra na trati Rallye Dakar.

Článek

"Rallye nastartovala díky konkurenci neskutečně rychle, ze všech stran se tlačilo na pilu a my jsme se s tím statečně poprali. Jsme ale teprve v půlce a nesmíme zapomínat na to, že jsme přesně v místech, kdy jsme loni skončili taky z druhého místa, když nám explodovalo turbo," řekl Loprais v telefonickém rozhovoru ČTK.

Účastníci rallye mají dnes v chilském Copiapó volný den a posádka InstaForex Loprais týmu jej věnuje i výměně turba, jehož porucha před rokem její snažení v Jižní Americe ukončila. "Dakar je v půlce, i když průběh je pro nás slušný," uvedl Loprais, se kterým v kamionu sedí navigátor Michal Ernst a mechanik Petr Almáši.

V průběžném pořadí Loprais ztrácí na vedoucího Nizozemce Gerarda de Rooye 17 minut, před třetím Hansem Staceyem má náskok šestnácti minut. "To je rozdíl jednoho defektu, nic to neznamená," podotkl Loprais. V čele nejsou trochu nečekaně favorizované posádky Kamazu, což ale českého pilota nepřekvapuje. Považuje to spíše za taktiku.

Loprais by Kamazy nepodceňoval

"Rozhodně bych je nepodceňoval. Jsou na čtvrtém, pátém a šestém místě. Rychle mohou být v čele. Jsou zkušení a podle mého nechali mezi sebou vybíjet se Holanďany. Je to taky otázka techniky. My taky musíme jet tak, abychom ty kobylky neuštvali a oni taky," uvedl Loprais.

Tým z Frenštátu pod Radhoštěm nasadil do rallye modifikovanou tatru s označením Jamal a kamion zatím funguje dobře. "Musím to zaklepat. Na hlavu, na dřevo. Víme, kde ztrácíme, a kde máme mírné plus. Tam se z toho snažíme vytěžit. Nesvědčí nám moc rychlé pasáže, kde naše nápravy nefungují tak dobře. V náročných písečných pasážích se snažíme tlačit, co to jde. Uvidíme, jak to bude dále," řekl Loprais.

Na účastníky rallye čeká ještě sedm etap v příštím týdnu. "Určitě bude rozhodovat navigace a technické problémy. Musíme se držet stále vepředu a nedělat chyby. Vyvarovat se defektu. Je to spousta věcí, které musí zaklapnout dohromady," dodal Loprais.

Reklama

Související témata: